Το email marketing αργοπεθαίνει ...NOT

“Το email marketing αργοπεθαίνει”…NOT.

Nontas Karavias Email marketing Leave a Comment

Πολλοί λένε πως το email marketing αργοπεθαίνει. Πως δεν μπορείς πια να πουλήσεις αποτελεσματικά μέσω email.

Έχουν κάνει το email marketing ξεπερασμένο όλοι οι νέοι τρόποι διαφήμισης, τα social media, τα mobile notifications κλπ;

Η αλήθεια είναι πως οι εποχές έχουν αλλάξει και πλέον οι επιλογές είναι περισσότερες από όσες μπορεί ένας μη-επαγγελματιάς του marketing να διαχειριστεί. Και έτσι μας δίνεται η εντύπωση πως το email marketing είναι ένα απομεινάρι του παρελθόντος. Πως είναι ώρα να προχωρήσουμε.

Είναι λοιπόν όντως απομεινάρι του παρελθόντος; Ή είναι μέρος των εξελίξεων ακόμα;

Η απάντηση είναι απλή: Ναι και ναι.

Το μέλλον του marketing είναι στην εξατομίκευση της επικοινωνίας

Υπήρχε μια εποχή (αχ εκείνα τα παλιά καλά χρόνια) όπου η επιτυχία της διαφήμισης και του marketing κρινόταν στο μέγεθος. “Πόσοι θα το δουν”. Τεράστια billboards. Πολυδάπανες διαφημιστικές εκστρατίες στην τηλεόραση, σε κανάλια εθνικής εμβέλειας. Εξώφυλλα σε περιοδικά ευρείας κυκλοφορίας…

Make It Rain Money GIF

Οι marketers παρόλα αυτά ήξεραν πως για να έχουν μεγαλύτερη επιτυχία οι καμπάνιες τους επρεπε να βρεθούν 1-on-1 με τον καταναλωτή. Η προσέγγιση του “one size fits all” δεν πιάνει. Έπρεπε να μιλήσουν στις ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ανάγκες. Να τους εμπιστευτεί. Και εν τέλει να πουλήσουν.

Αλλά δεν γινόταν. Απλά δεν υπήρχε το μέσον για να συμβεί.

Τώρα όμως, τα μέσα για να μιλήσεις εξατομικευμένα υπάρχουν πλέον. 

Και τυχαίνει μετά από 30 σχεδόν χρόνια, το email να είναι ο πιο αξιόπιστος τρόπος να βρεις και να μιλήσεις σε έναν συγκεκριμένο άνθρωπο.

Θα δούμε σε μελλοντικά άρθρα πως μπορείς να εξατομικεύσεις την επικοινωνία σου στέλνοντας σε εκατοντάδες ή και χιλιάδες άτομα ταυτόχρονα.

Αποδοτικότερες διαφημίσεις στα social media

Μέχρι πολύ πρόσφατα το email για όσους έχουν επιχείρηση, εξυπηρετούσε 2 σκοπούς: Να στέλνουν emails και να λαμβάνουν emails. Η έκρηξη της διαφημιστικής τεχνολογίας την τελευταία δεκαετία όμως έφερε και μια τρίτη, πολύ σημαντική λειτουργία. Τη δυνατότητα να δείχνεις εξατομικευμένες διαφημίσεις με βάση το email, σε websites και σε social media. 

Ναι, μπορείς να ανεβάσεις τη λίστα με τους πελάτες σου στο Facebook και να τους δείξεις διαφήμιση για το νέο σου προϊόν.

Ναι, μπορείς να το πας και ένα βήμα παραπέρα. Μπορείς να πεις στο Facebook να διαβάσει τη λίστα των πελατών σου και να σου διαφημίσει τα προϊόντα σου σε χρήστες με κοινά χαρακτηριστικά, αυξάνοντας την αποδοτικότητα της διαφήμισης

Storytelling

Πολυάριθμες έρευνες έχουν δείξει πως δεν αγοράζουμε με βάση τη λογική, αλλά το συναίσθημα. Άρα το κλειδί για μια πετυχημένη διαφημιστική καμπάνια είναι η σύνδεση με τον πελάτη σε συναισθηματικό επίπεδο.

Sad The Office GIF
Χωρίς υπερβολές όμως…

Πως το κάνουμε αυτό, ρωτας…

Ένα από τα αποδοτικότερα εργαλεία στη φαρέτρα μας για να  δημιουργήσουμε μία σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη, είναι το storytelling μέσω email.

Τι είναι το storytelling;

Είναι αυτό που ακούγεται. Το να πεις μια ιστορία. Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος να συνδέεται με ιστορίες, μαθαίνει πολύ πιο εύκολα μέσα από αυτές και παρακάμπτουν το “λογικό” τμήμα του εγκεφάλου, χτυπώντας κατευθείαν στο συναισθηματικό. 

Στο μέλλον θα μελετήσουμε τη μεθοδολογία του πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις στοιχεία storytelling στα email σου για να πουλήσεις.

Exclusive περιεχόμενο

Τέλος, το email, σαν ο αξιόπιστος τρόπος εξατομίκευσης, σου δίνει τη δυνατότητα να δίνεις πρόσβαση στους χρήστες σε περιεχόμενο που είναι μόνο για subscribers.

Μια πολύ κοινή στρατηγική για πολλούς επιχειρηματίες είναι να δημιουργούν “premium” περιεχόμενο στη σελίδα τους, στο οποίο έχουν πρόσβαση μόνο όσοι δίνουν το email τους, και έτσι επιτυγχάνονται 2 πράγματα:

  • Ξεχωρίζεις ποιός ενδιαφέρεται πραγματικά και ποιος είναι απλά “τουρίστας” στο website σου. Έτσι, θα ξοδέψεις τον πολύτιμο σου χρόνο σε αυτούς που αξίζει.
  • Αυτοί που έχουν πρόσβαση στο exclusive περιεχόμενο αποκτούν ένα αίσθημα “σημαντικότητας”, το οποίο επιδρά ευνοϊκά στο brand image της επιχείρησης σου και αυξάνει την πιθανότητα να μετατραπουν αυτοί οι άνθρωποι σε πελάτες.

Leave a Reply

Your email address will not be published.