Growth Hacking


Τι είναι το Growth Hacking

Το Growth Hacking είναι ένας πολύ “trendy” όρος τα τελευταία χρόνια, και έχουν δοθεί πολλοί ορισμοί ήδη κατά καιρούς, αλλά κατά βάση είναι μια φιλοσοφία στην προσέγγιση του marketing.

Αυτή η φιλοσοφία πρωτοεμφανίστηκε στην California και γεννήθηκε από την ανάγκη των τεχνολογικών startups της Silicon Valley να μεγαλώσουν γρήγορα με περιορισμένο budget και να ξεπεράσουν τον ήδη δυνατό ανταγωνισμό.

Μετά από πολλές επιτυχίες σε εταιρίες όπως Airbnb, Uber, Dropbox, Tinder, Snapchat και Slack, είχε πλέον γεννηθεί το Growth Hacking όπως το ξέρουμε σήμερα, και το οποίο έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Έμφαση στη βελτίωση του προϊόντος και όχι απλά στην προώθησή του
  2. Έντονη χρήση διαδικτυακής τεχνολογίας και προγραμματιστικών δεξιοτήτων
  3. Χρήση όλων των διαθέσιμων διαδικτυακών καναλιών προώθησης (social media, μηχανές αναζήτησης, websites κλπ)
  4. Έμφαση στη δημιουργικότητα και πρωτοτυπία, και όχι στα υψηλά budget
  5. Δημιουργία πολλών ιδεών και πειραματισμός με αυτές με γρήγορο ρυθμό
  6. Viral marketing (πως θα κάνω τους πελάτες μου να μοιραστούν το μήνυμα μου)
  7. Λήψη αποφάσεων με βάση τα data και όχι με προσωπικές “απόψεις”

Πώς λειτουργεί;

Για να καταλάβετε πώς λειτουργεί το Growth Hacking, χρειάζεται να κατανοήσετε αρχικά 2 concepts:

  • To Growth Hacking Funnel (Pirate Funnel)
  • Τον κύκλο του Growth Hacking

To Growth Hacking Funnel

To Growth Hacking Funnel είναι ένας τρόπος να απεικονίσεις το customer journey του πελάτη σου και να τμηματοποιήσεις σε επίπεδα το marketing της επιχείρησής σου, ορίζοντας τα κατάλληλα metrics επιτυχίας για το κάθε επίπεδο. Κάθε προωθητική ενέργεια, μέσω του Growth Hacking, πλέον θα εστιάζει σε ένα από τα παρακάτω metrics:

  • Acquisition: Ο αριθμός των επισκεπτών του website σου
  • Activation: Επισκέπτες που κάνουν μια επιθυμητή ενέργεια, ή αλληλεπιδρούν με το content σου
  • Retention: Άτομα που επαναλαμβάνουν μια επιθυμητή ενέργεια (πχ. αγορά, download κλπ) και διατηρούνται στο πελατολόγιό σου
  • Referral: Πελάτες ή δυνητικοί πελάτες που προτείνουν σε άλλους τις υπηρεσίες σου
  • Revenue: Το τελικό έσοδο των πωλήσεών σου

Ο αέναος κύκλος του Growth Hacking

Το Growth Hacking είναι μια συνεχής διαδικασία βελτιστοποίησης που επαναλαμβάνεται διαρκώς μέχρι να πετύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Αρχίζει με τη μελέτη Product-Market Fit για να διαπιστωθεί αν το προϊόν είναι κατάλληλο για την αγορά που θέλουμε να το προωθήσουμε, και στη συνέχεια συνεχίζει με τα παρακάτω επαναλαμβανόμενα βήματα:

    growth hacking cycle
    • Ανάλυση δεδομένων: Αναλύουμε όλα τα δεδομένα που έχουμε από τις δράσεις μας και εντοπίζουμε που χρειαζόμαστε βελτίωση
    • Παραγωγή ιδεών: Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, βγάζουμε ιδέες για να πραγματοποιήσουμε αυτές τις βελτιώσεις
    • Προτεραιοποίηση τακτικών: Αποφασίζουμε ποιες από τις ιδέες θα εφαρμόσουμε και σε ποια σειρά
    • Δοκιμή/εφαρμογή: Εφαρμόζουμε τα παραπάνω σε κύκλους μικρής διάρκειας και μαζεύουμε δεδομένα για άμεση ανάλυση

      Αυτός ο κύκλος συνεχίζεται μέχρι να βρεθεί η τακτική αυτή που έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Από εκεί και πέρα μπορούμε να εστιάσουμε στη συγκεκριμένη τακτική, κλιμακώνοντας τις προσπάθειές μας.


      Σχετικά άρθρα