Inbound Marketing


Τι είναι το Inbound Marketing;

Το Inbound Marketing είναι μια μέθοδος του Digital Marketing που βασίζεται στην δημιουργία περιεχομένου για την προσέλκυση επισκεπτών στην επιχείρησή μας.

Inbound Marketing είναι δηλαδή όλες αυτές οι στρατηγικές που διευκολύνουν έναν υποψήφιο πελάτη να βρει την επιχείρησή μας, να αρχίσει να αλληλεπιδρά με αυτή, να δημιουργηθεί σταδιακά μια σχέση 1-on-1  και εν τέλει να αγοράσει και να διαδώσει το μήνυμά μας, δημιουργώντας μακροπρόθεσμα οφέλη.

Τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιεί το Inbound Marketing είναι:

  • Blogging
  • Βίντεο
  • Search Engine Optimization
  • Email Marketing
  • Social Media
  • Εργαλεία Customer Relationship Management (CRM)
  • Chatbots
  • Φόρμες ενδιαφέροντος
  • "Lead Magnets"

Γιατί Inbound Marketing;

Οι καταναλωτές σήμερα, λόγω της πληθώρας επιλογών που τους δίνει το διαδίκτυο, έχουν το πάνω χέρι στις αγοραστικές σχέσεις. Άλλωστε, το site του ανταγωνιστή πουλάει το ίδιο πράγμα και είναι μόλις ένα κλικ μακριά.

Κερδισμένος λοιπόν θα είναι αυτός που θα προσφέρει στον χρήστη την μεγαλύτερη αξία και θα του εμπνεύσει την εμπιστοσύνη.

Το Inbound Marketing στοχεύει σε ακριβώς αυτό το πράγμα. Να αυξήσει το κύρος και την εμπιστοσύνη προς την επιχείρησή σας, κάνοντας εύκολα διαθέσιμο στους υποψήφιους πελάτες χρήσιμο περιεχόμενο.

Πως λειτουργεί το Inbound Marketing

Το Inbound Marketing μπορεί να φαίνεται χαώδες, καθώς ανοίγει πολλές επιλογές στη στρατηγική που θα ακολουθήσεις, όμως η μεθοδολογία του είναι πολύ συγκεκριμένη και ακολουθεί τα παρακάτω βήματα:

  • Καθορισμός περσόνας αγοραστή (Buyer Persona)

    Ορίζουμε ποιος είναι ο ιδανικό μας πελάτης, ώστε να ξέρουμε πώς να του “μιλήσουμε” και πώς να τον βρούμε.

  • Χαρτογράφηση ταξιδιού του αγοραστή (Buyer’s Journey)

    Δεν είναι όλοι οι υποψήφιοι πελάτες μας στο ίδιο αγοραστικό στάδιο. Άλλοι μπορεί να μην ξέρουν καν την ύπαρξή μας, και άλλοι μπορεί να είναι έτοιμοι να αγοράσουν από εμάς. Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα πλάνο για κάθε στάδιο, ώστε να μεγιστοποιήσουμε τα αποτελέσματα.

  • Δημιουργία περιεχομένου

    Σύμφωνα με τα παραπάνω, δημιουργούμε περιεχόμενο για κάθε περσόνα και στάδιο αγοραστή σε αντίστοιχο κανάλι επικοινωνίας (website, social media, email, video κλπ.). Το περιεχόμενο αυτό θα είναι το πιο σημαντικό asset μας για την ανάπτυξή μας σε βάθος χρόνου.

  • Ανάπτυξη λίστας και χτίσιμο σχέσης

    Το δεύτερο πιο σημαντικό asset μας, είναι η λίστα υποψήφιων πελατών. Εδώ είναι που αρχίζει η 1-on-1 επικοινωνία και που έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθούμε σε ποιο αγοραστικό στάδιο βρίσκεται και να του δείχνουμε πιο προσωποποιημένο και χρήσιμο περιεχόμενο.

  • Παρακολούθηση στατιστικών

    Με τα εργαλεία του Inbound Marketing, είναι δυνατόν να παρακολουθούμε οποιοδήποτε στατιστικό έχει σχέση με την αλληλεπίδραση του κοινού με την επιχείρηση, σε κάθε αγοραστικό στάδιο.

  • Εστίαση στους καλύτερους πελάτες

    Χρησιμοποιώντας τα data που μαζεύουμε, μπορούμε να εντοπίσουμε αυτούς που είναι πιο κοντά στην αγορά και να τους “βοηθήσουμε” να πάρουν την τελική απόφαση.

  • Πωλήσεις

    Μετά την αγορά, οι προσπάθειές μας δεν σταματάνε. Επόμενος στόχος είναι η επαναλαμβανόμενη αγορά και η συσταση στο δίκτυό του πελάτη μας.


Σχετικά άρθρα