Τι είναι το τοπικό SEO – Πλήρης οδηγός για το 2023

ΑρχικήBlogΤι είναι το τοπικό SEO - Πλήρης οδηγός για το 2023

Ως ιδιοκτήτης μιας μικρής ή μεσαίας επιχείρησης, γνωρίζετε πόσο σημαντικό είναι να συνδεθείτε με την κοινότητά σας. Ωστόσο, η γνώση του τρόπου βελτίωσης της διαδικτυακής σας παρουσίας για την τοπική αναζήτηση είναι ουσιαστική υπό το πρίσμα της αυξανόμενης σημασίας της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO).

Σχεδόν το 50% όλων των αναζητήσεων στο Google είναι γεωγραφικά στοχευμένες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το 80% των ατόμων που αναζητούν μια επιχείρηση στο διαδίκτυο πηγαίνουν εκεί μέσα σε μία ημέρα.

Μάθετε τα πάντα για το τοπικό SEO με αυτόν τον ολοκληρωμένο οδηγό που καλύπτει τι είναι το τοπικό SEO, τη σημασία του, μερικές στρατηγικές κ.λπ. Θα συζητήσουμε επίσης την αξία της τοπικής αναζήτησης, τον τρόπο κατάταξης των τοπικών επιχειρήσεων στις μηχανές αναζήτησης και τον τρόπο παρακολούθησης των αποτελεσμάτων σας χρησιμοποιώντας λογισμικό ανάλυσης όπως το Google Analytics. Χωρίς άλλη καθυστέρηση, ας αρχίσουμε να μαθαίνουμε όλα τα βασικά στοιχεία του τοπικού SEO που έχουν σημασία!

Τοπικό SEO για καταστήματα όλων των τύπων
Το τοπικό SEO είναι ιδανικό για καταστήματα όλων των τύπων

Τι είναι το τοπικό SEO;

Το τοπικό SEO, ή τοπική βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, βελτιώνει την ορατότητα ενός ιστότοπου ή μιας διαδικτυακής παρουσίας στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης. Όταν κάποιος αναζητά ένα τοπικό προϊόν ή υπηρεσία, τα οργανικά ή μη αμειβόμενα αποτελέσματα αναζήτησης που εμφανίζονται είναι γνωστά ως τοπικές αναζητήσεις.

Για παράδειγμα, αν κάποιος αναζητήσει “εστιατόρια κοντά μου”, η σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERP) θα προσφέρει γειτονικά εστιατόρια. Για τις εταιρείες που επιθυμούν να προσελκύσουν τοπικούς πελάτες, το τοπικό SEO είναι ζωτικής σημασίας.

Το τοπικό SEO αποσκοπεί στο να καταστήσει απλούστερο για τους υποψήφιους καταναλωτές να εντοπίσουν την εταιρεία σας στο διαδίκτυο όταν αναζητούν τοπικά αντικείμενα ή υπηρεσίες. Συνεπάγεται τη βελτιστοποίηση του ιστότοπου και της διαδικτυακής σας παρουσίας για συγκεκριμένα γεωγραφικά μέρη, χρησιμοποιώντας σχετικές λέξεις-κλειδιά και φράσεις που οι καταναλωτές πιθανώς θα χρησιμοποιήσουν κατά την αναζήτηση τοπικών επιχειρήσεων.

Η βελτιστοποίηση του ιστότοπου και της διαδικτυακής παρουσίας σας για τοπική αναζήτηση με τη χρήση εργαλείων τοπικού SEO μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες εμφάνισής σας στις πρώτες σελίδες των SERPs. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των επισκεπτών στην επιχείρησή σας.

Πώς λειτουργεί το τοπικό SEO;

Η βελτιστοποίηση ενός ιστότοπου ή μιας εταιρείας για τοπικές αναζητήσεις είναι γνωστή ως τοπικό SEO. Πρόκειται για την εύρεση της εταιρείας σας από ντόπιους που αναζητούν αυτό που παρέχετε. Οι άνθρωποι που αναζητούν τοπικές επιχειρήσεις, αγαθά ή υπηρεσίες κάνουν αυτό που είναι γνωστό ως “τοπική αναζήτηση”.

Τα αποτελέσματα της τοπικής αναζήτησης μπορούν να προσεγγιστούν μέσω των Google, Bing και Yahoo χρησιμοποιώντας τη διεύθυνση IP του χρήστη ή άλλα δεδομένα τοποθεσίας για να εμφανιστούν σε πολλές τοποθεσίες. Αυτές οι καταχωρίσεις εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στην κορυφή του SERP, συνήθως σε ένα πακέτο χαρτών ή σε ένα τοπικό πακέτο 3.

Αποτελέσματα οργανικής αναζήτησης

Όλοι γνωρίζουν τους “10 μπλε συνδέσμους” που αντιπροσωπεύουν τα “κανονικά” οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Συχνά εμφανίζονται πίσω από τα αποτελέσματα του πακέτου χαρτών.

Αποτελέσματα χαρτών

Όταν κάνετε αναζήτηση στη Google, μπορεί να δείτε ένα τμήμα που ονομάζεται πακέτο χαρτών (ή τοπικό πακέτο) στην κορυφή των SERPs. Όταν κάποιος αναζητά κάτι κοντινό στη Google, συνήθως εμφανίζεται πρώτο.

Μια σύντομη αναφορά στην “τοπική αναζήτηση”

Η “τοπική αναζήτηση” περιγράφει την αναζήτηση τοπικών εγκαταστάσεων, αγαθών ή υπηρεσιών. Αυτό υποδηλώνει ότι οι χρήστες αναζητούν τοπικές επιχειρήσεις και υπηρεσίες κάθε φορά που κάνουν μια αναζήτηση στο διαδίκτυο. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις μηχανές αναζήτησης για να βρουν τοπικές επιχειρήσεις, ιδίως όταν χρειάζονται αγαθά ή υπηρεσίες.

Η ορατότητα τοπικής αναζήτησης της εταιρείας σας είναι η δυνατότητα ανακάλυψής της στην περιφερειακή κονσόλα αναζήτησης της Google. Αυτό είναι σημαντικό για τις τοπικές εταιρείες, καθώς έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την επισκεψιμότητα και, ως εκ τούτου, τα έσοδα.

Πώς διαφέρει το τοπικό SEO από το SEO: 3 σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο

Πολλοί άνθρωποι που εισέρχονται στον κόσμο του SEO συχνά μπερδεύονται από τους όρους SEO και τοπικό SEO που αναφέρονται μαζί. Αν είστε ένας από αυτούς, φροντίστε να διαβάσετε τις τρεις βασικές διαφορές μεταξύ των δύο παρακάτω:

Κοινό-στόχος

Πρωταρχικός στόχος του SEO είναι η παγκόσμια προβολή. Το τοπικό SEO, από την άλλη πλευρά, είναι πολύ πιο επωφελές για τις τοπικές εταιρείες, δεδομένου ότι είναι προσαρμοσμένο σε μια συγκεκριμένη περιοχή και δημογραφική ομάδα.

Στρατηγικές βελτιστοποίησης

Το τοπικό SEO και το οργανικό SEO στοχεύουν στην αύξηση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης, αλλά το κάνουν με διαφορετικό τρόπο. Το SEO εστιάζει κυρίως στην ενίσχυση του περιεχομένου της σελίδας, στη δημιουργία αξιόπιστων εισερχόμενων συνδέσμων και στην τελειοποίηση της υποκείμενης υποδομής του ιστότοπου.

Το τοπικό SEO, από την άλλη πλευρά, επικεντρώνεται σε πράγματα όπως η ανάπτυξη τοπικών αναφορών, η χρήση λέξεων-κλειδιών που αφορούν την τοποθεσία και η βελτίωση της σελίδας σας Google My Business. Οι κριτικές και οι αξιολογήσεις των χρηστών θεωρούνται επίσης αναπόσπαστο μέρος του τοπικού SEO.

Γεωγραφική εστίαση

Η γεωγραφική έμφαση είναι η κύρια διάκριση μεταξύ του SEO και του τοπικού SEO. Το SEO εργάζεται για να αυξήσει την κατάταξη ενός ιστότοπου ή μιας συλλογής σελίδων στις μη αμειβόμενες, οργανικές ενότητες αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης. Το τοπικό SEO, από την άλλη πλευρά, προσανατολίζεται στην αύξηση του προφίλ ενός ιστότοπου στην άμεση γεωγραφική του περιοχή ή σε πολλαπλές τοποθεσίες.

Τοπικό SEO για Γιατρούς

Ένας σύντομος οδηγός για το πώς να κάνετε τοπικό SEO

Κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης σήμερα θέλει να εμπλακεί σε τοπικές προσπάθειες SEO για να ενισχύσει την επιχείρησή του. Για το σκοπό αυτό, πρέπει να εμβαθύνουν στη χάραξη μιας στρατηγικής τοπικού SEO. Ακολουθούν ορισμένες από τις κοινές και αποτελεσματικές στρατηγικές που μπορείτε να εφαρμόσετε:

Βελτιστοποιήστε τον ιστότοπό σας για τοπικό SEO

Ξεκινήστε πραγματοποιώντας τοπική έρευνα λέξεων-κλειδιών και βελτιστοποιώντας τον ιστότοπό σας με σχετικές τοπικές λέξεις-κλειδιά. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι βελτιστοποιημένος για τις μηχανές αναζήτησης, συμπεριλαμβάνοντας σχετικές μεταπεριγραφές, ετικέτες τίτλου και επικεφαλίδες.

Βελτιστοποίηση για το Google My Business

Δημιουργήστε και βελτιστοποιήστε το προφίλ σας στο Google My Business για να βελτιώσετε την τοπική σας κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Βεβαιωθείτε ότι το όνομα, η διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου της επιχείρησής σας είναι συνεπή σε όλες τις διαδικτυακές καταχωρίσεις. Το προφίλ σας στο Google Business κατέχει το κλειδί για την προσέλκυση πελατών.

Βελτιστοποιήστε τους διαδικτυακούς καταλόγους και τις αναφορές

Υποβάλετε τις καταχωρίσεις της επιχείρησής σας σε διαδικτυακούς καταλόγους, όπως το Yelp, το Bing Places και άλλους σχετικούς καταλόγους. Βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες της επιχείρησής σας είναι ακριβείς και συνεπείς σε όλους τους διαδικτυακούς καταλόγους και τις αναφορές.

Πραγματοποιήστε έναν τοπικό έλεγχο SEO

Πραγματοποιήστε έναν τοπικό έλεγχο SEO του ιστοτόπου σας για να εντοπίσετε περιοχές προς βελτίωση. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Moz Local, το Ahrefs ή το SEMrush για να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε ζητήματα όπως σπασμένους συνδέσμους ή διπλότυπο περιεχόμενο.

Βελτιώστε τη δομή των εσωτερικών συνδέσμων σας

Βεβαιωθείτε ότι η δομή εσωτερικής διασύνδεσης του ιστότοπού σας είναι βελτιστοποιημένη για τοπικό SEO, δημιουργώντας συνδέσμους μεταξύ σχετικών σελίδων.

Προσθέστε σελίδες τοποθεσίας στον ιστότοπό σας

Δημιουργήστε σελίδες τοποθεσίας για κάθε τοποθεσία της επιχείρησής σας για να βελτιώσετε την τοπική ορατότητά σας και να προσελκύσετε περισσότερους τοπικούς πελάτες.

Δημιουργήστε τοπικό περιεχόμενο

Δημιουργήστε τοπικό περιεχόμενο, όπως αναρτήσεις στο ιστολόγιο, άρθρα ή βίντεο που σχετίζονται με τις λέξεις-κλειδιά-στόχους και τη στρατηγική μάρκετινγκ των τοπικών επιχειρήσεων.

Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς τις κινητές συσκευές

Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς τις κινητές συσκευές και βελτιστοποιημένος για αναζήτηση μέσω κινητού τηλεφώνου. Αυτό είναι απαραίτητο για τη βελτίωση της ορατότητας της τοπικής σας αναζήτησης, καθώς πολλές τοπικές αναζητήσεις πραγματοποιούνται από κινητές συσκευές.

Αποκτήστε εισερχόμενους συνδέσμους με συνάφεια και κύρος

Δημιουργήστε εισερχόμενους συνδέσμους προς τον ιστότοπό σας με συνάφεια και κύρος για να βελτιώσετε την τοπική σας κατάταξη. Επικεντρωθείτε στην απόκτηση συνδέσμων από ιστότοπους τοπικών επιχειρήσεων ή καταλόγους για να βελτιώσετε την ορατότητα της τοπικής σας αναζήτησης.

Τοπικό SEO για ηλεκτρολόγους και υδραυλικούς

Μερικά τοπικά εργαλεία SEO για να σας βοηθήσουν

Υπάρχουν διάφορα τοπικά εργαλεία SEO που είναι διαθέσιμα για να βοηθήσουν τις εταιρείες να βελτιώσουν την παρουσία τους στην τοπική αναζήτηση. Ακολουθούν ορισμένα γνωστά τοπικά εργαλεία SEO.

Google My Business

Το Google My Business είναι ένα δωρεάν προϊόν που βοηθά τις εταιρείες να διαχειρίζονται την online παρουσία τους σε όλη την Google, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης και των χαρτών.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν την παρουσία τους στην τοπική αναζήτηση και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες αναπτύσσοντας και βελτιώνοντας μια καταχώριση στο Google My Business. Αυτό το εργαλείο χρησιμοποιεί το Google Analytics με έναν πολύ πιο συγκαλυμμένο τρόπο για καλύτερο SEO.

Moz Local

Το Moz Local είναι ένα εργαλείο που βοηθά τις επιχειρήσεις στη διαχείριση των τοπικών καταχωρίσεών τους σε μηχανές αναζήτησης, καταλόγους και ιστότοπους αναθεώρησης. Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εγγυηθούν ότι οι πληροφορίες της εταιρείας τους είναι συνεπείς και σωστές σε όλες τις πλατφόρμες.

Ahrefs

Το Ahrefs είναι ένα πλήρες εργαλείο SEO που ενσωματώνει δυνατότητες τοπικού SEO, όπως η έρευνα λέξεων-κλειδιών και η ανάλυση backlink. Είναι χρήσιμο για τον εντοπισμό τοπικών λέξεων-κλειδιών και την παρακολούθηση των τοπικών θέσεων αναζήτησης.

SEMrush

Το SEMrush είναι ένα άλλο πλήρες εργαλείο SEO που προσφέρει δυνατότητες τοπικού SEO, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας λέξεων-κλειδιών, της παρακολούθησης της κατάταξης και της δημιουργίας παραπομπών.

Τοπικό SEO για κτηματομεσιτικά

Ποιος χρειάζεται το τοπικό SEO; Βασικές περιπτώσεις χρήσης για καλύτερη κατανόηση

Κάθε εταιρεία με τοπικούς πελάτες ή φυσικό κατάστημα πρέπει να δίνει προτεραιότητα στο τοπικό SEO. Για να καταδείξετε πώς το τοπικό SEO μπορεί να βοηθήσει διάφορους τύπους εταιρειών, παρακάτω παρατίθενται τέσσερις ή πέντε περιπτώσεις χρήσης του τοπικού SEO για την καλύτερη κατανόησή σας

Μεσιτικά γραφεία

Η τοπική βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες ακινήτων, καθιστώντας την ηλεκτρονική τους παρουσία ορατή σε εντοπισμένες αναζητήσεις. Κατά συνέπεια, μπορεί να δουν αύξηση του αριθμού των τοπικών αγοραστών και πωλητών που ενδιαφέρονται για τις καταχωρίσεις τους. Σε αυτή την κατηγορία προσθέστε και όλες τις επιχειρήσεις τουρισμού (ξενοδοχεία, δραστηριότητες, κλπ)

Ιατρικές υπηρεσίες και συναφή επαγγέλματα

Οι οδοντιατρικές κλινικές και οι κλινικές επείγουσας περίθαλψης και άλλες ιατρικές υπηρεσίες εξαρτώνται κυρίως από ασθενείς από τη γύρω κοινότητα.

Με τη βελτιστοποίηση για τοπικές αναζητήσεις, μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι χρήστες της περιοχής τους που αναζητούν ιατρικές υπηρεσίες θα βλέπουν τον ιστότοπό τους στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Καταστήματα λιανικής πώλησης

Η τοπική βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι χρήσιμη για τα καταστήματα που απευθύνονται σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, όπως οι μπουτίκ ένδυσης και τα καταστήματα δώρων. Ως αποτέλεσμα, θα πρέπει να δουν μια άνοδο των εργασιών τους από τους ντόπιους.

Επιχειρήσεις οικιακών υπηρεσιών

Οι τοπικοί καταναλωτές είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία των επιχειρήσεων που παρέχουν οικιακές υπηρεσίες, όπως υδραυλικές και ηλεκτρολογικές εργασίες, καθώς και κλιματισμό και θέρμανση. Βελτιστοποιώντας την παρουσία τους στο διαδίκτυο για τοπικές αναζητήσεις, μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι άνθρωποι στην περιοχή τους θα τους βλέπουν πρώτους όταν αναζητούν τοπικές υπηρεσίες.

Εστιατόρια και καφετέριες

Η βελτιστοποίηση τοπικών μηχανών αναζήτησης είναι απαραίτητη εάν ένα εστιατόριο ή μια καφετέρια θέλει να προσελκύσει περισσότερους τοπικούς καταναλωτές. Μπορούν να ενισχύσουν την παρουσία τους στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης και να αποκτήσουν περισσότερους τοπικούς πελάτες βελτιστοποιώντας τον ιστότοπό τους και την καταχώριση Google My Business για τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης και να αποκτήσουν περισσότερους τοπικούς πελάτες βελτιστοποιώντας τον ιστότοπό τους και την καταχώριση Google My Business για τοπικές αναζητήσεις.

Αλλά το τοπικό SEO δεν περιορίζεται σε αυτές τις κατηγορίες ή σε επιχειρήσεις με φυσικά καταστήματα. Οποιαδήποτε, δηλαδή επιχείρηση που χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία για μάρκετινγκ χρειάζεται τοπικό SEO. Για παράδειγμα:

  • Δικηγορικά γραφεία.
  • Τοπικοί εργολάβοι.
  • Καταστήματα και μπουτίκ.
  • Κομμωτήρια.
  • Κυβερνητικές υπηρεσίες.
  • Τοπικοί μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί.
  • Τοπικοί σύμβουλοι.
  • Τοπικά γραφεία μάρκετινγκ.
  • Μουσεία.
  • Αντιπρόσωποι αυτοκινήτων.
  • Φωτογράφοι.
  • Κολέγια και πανεπιστήμια.
  • Καζίνο.

Τελικές σκέψεις

Τοπικό SEO για αντιπροσωπείες πώλησης αυτοκινήτων

Το SEO για τις τοπικές επιχειρήσεις είναι απαραίτητο. Οι εταιρείες θα πρέπει να χρησιμοποιούν το Google My Business και άλλους διαδικτυακούς καταλόγους για να κατατάσσονται υψηλότερα στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης και να προσελκύουν περισσότερους τοπικούς πελάτες.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν τη συνολική αποδοτικότητά τους και να παράγουν περισσότερα χρήματα κάνοντας μια τοπική αξιολόγηση SEO, αναπτύσσοντας τοπικό περιεχόμενο και εστιάζοντας στην απόκτηση σχετικών και έγκυρων εισερχόμενων συνδέσμων.

Η επιτυχία και η επέκταση μιας επιχείρησης στην τοπική αγορά είναι αμφότερες εφικτές με τη βοήθεια εργαλείων και στρατηγικών τοπικού SEO.

Συχνές ερωτήσεις για το τοπικό SEO

Τι κάνει ένας ειδικός τοπικού SEO;

Ένας ειδικός στην τοπική βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) συνεργάζεται με εταιρείες για να ενισχύσει την κατάταξή τους στους Χάρτες Google, στο Google My Business και σε άλλα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης. Κάνουν τοπική ανάλυση λέξεων-κλειδιών και δημιουργούν τοπικό περιεχόμενο για να στοχεύσουν περαιτέρω στο τοπικό κοινό, ώστε να βελτιώσουν την τοπική επιχείρησή σας.

Αξίζει τον κόπο το τοπικό SEO;

Η τοπική βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) αξίζει τον κόπο, καθώς αυξάνει το προφίλ μιας εταιρείας στις τοπικές αναζητήσεις και, τελικά, στα μάτια των δυνητικών πελατών. Εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, μπορεί επίσης να ενισχύσει τις προσπάθειες μάρκετινγκ μιας εταιρείας.

Πώς μπορώ να τρέξω το τοπικό SEO;

Για να ξεκινήσουν με το τοπικό SEO, οι εταιρείες θα πρέπει να ενημερώσουν τη σελίδα Google My Business και τους διαδικτυακούς καταλόγους τους και να βεβαιωθούν ότι ο ιστότοπός τους είναι βελτιστοποιημένος για τοπικές λέξεις-κλειδιά. Επιπλέον, πρέπει να κάνουν μια τοπική ανάλυση SEO, να παράγουν τοπικό περιεχόμενο και να δώσουν προτεραιότητα στην απόκτηση εισερχόμενων συνδέσμων υψηλής ποιότητας.

Περιεχόμενα

Άλλα Άρθρα

Τι είναι το Coaching;

Η μεθοδολογία του coaching είναι αποτελεσματική όταν γίνεται απο...

Ποιά είναι η σωστή επιχειρηματική στρατηγική ανάπτυξης;

Είχατε την καλύτερη επιχειρηματική ιδέα και την ξεκινήσατε. Πώς...

Τι είναι το Digital Marketing; Update 2023 – Όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Όσα πρέπει να ξέρεις για το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital...

Φιλοξενία Ιστοσελίδων WordPress

Πώς Λειτουργούν Οι Λύσεις Για Τη Φιλοξενία Ιστοσελίδων; Βρείτε...

Διαφήμιση στη Google με Google Ads

Γιατί χρειάζεστε έναν αξιόπιστο συνεργάτη σας για τη διαφήμιση...