Είχατε την καλύτερη επιχειρηματική ιδέα και την ξεκινήσατε. Πώς μπορείτε να αναπτυχθείτε εκθετικά; Τι περιλαμβάνει μία τέτοια επιχειρηματική στρατηγική ανάπτυξης; Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε τι χρειάζεστε για να δημιουργήσετε αυτή τη στρατηγική, δημοφιλείς μεθόδους και πώς να εκτελέσετε ένα σχέδιο ανάπτυξης. Οι στρατηγικές ανάπτυξης επιχειρήσεων δεν γίνονται σε μια μέρα. Υπάρχουν διαφορετικά στάδια στο πώς μια επιχείρηση αναπτύσσεται οργανικά ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.
Πριν επιλέξετε την καλύτερη στρατηγική για την ανάπτυξη της επιχείρησης, θα πρέπει να εξετάσετε τι συνεπάγεται μια καλή στρατηγική. Η γνώση του τι καλύπτει το σχέδιό σας μπορεί να σας βοηθήσει να επιλέξετε μια πιο επιτυχημένη στρατηγική.
Για παράδειγμα, η σωστή στρατηγική ανάπτυξης για μια μικρή επιχείρηση θα διαφέρει σημαντικά από μια στρατηγική ανάπτυξης για μια πολύ μεγάλη επιχείρηση. Λάβετε υπόψη σας τα ακόλουθα πράγματα όταν αναπτύσσετε τη στρατηγική της δικής σας επιχείρησης. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο το χρόνο και την ενέργειά σας για να βοηθήσετε στην επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων.
Τι υπηρεσίες χρειάζεστε για μάρκετινγκ ανάπτυξης;
- Ανάλυση αγοράς και δημιουργία στρατηγικής
- Καμπάνιες εισερχόμενων πελατών
- Δημιουργία νέων πελατών
- Εργαλεία CRM & πωλήσεων
- Εισερχόμενες πωλήσεις
- Αυτοματισμοί & Μετρήσεις
- Digital Marketing
- Σωστό CMS και σωστή κατασκευή eShop
- PPC, SEO & Growth Hacking
Γιατί θέλατε να δημιουργήσετε μια επιχείρηση;
Είναι ιδανικό να το σκεφτείτε αν είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε μια startup επιχείρηση. Σε περίπτωση που έχετε ήδη μια επιχείρηση, είναι ωφέλιμο να αναλογίζεστε αυτό το ερώτημα από καιρό σε καιρό (ίσως, κάθε χρόνο).
Η απλή απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι συνήθως “για να βγάλω χρήματα και να ζήσω μια καλύτερη ζωή”. Ωστόσο, πέρα από το τι σημαίνει “καλύτερη ζωή” για τον καθένα, υπάρχουν μερικά πράγματα που θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε και να οργανωθείτε καλύτερα προς την κατεύθυνση του αναπτυξιακού σας στόχου. π.χ:
- Σκοπεύετε να δημιουργήσετε μια επιχείρηση, να εμπλέξετε την οικογένειά σας και να την κάνετε οικογενειακή επιχείρηση;
- Χτίζετε μια επιχείρηση για να βγείτε μετά από πέντε χρόνια, πουλώντας την σε άλλους με το καλύτερο δυνατό κέρδος;
- Να βγείτε στο χρηματιστήριο για να εγγραφείτε στη χρηματιστηριακή αγορά;
Βασικές ικανότητες
Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να εξετάσετε είναι οι βασικές ικανότητες της επιχείρησής σας. Σκεφτείτε τι κάνετε καλά και ποια είναι η μοναδική σας πρόταση αξίας (UVP).
Η UVP σας είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι θα επιλέξουν την επιχείρησή σας έναντι των ανταγωνιστών σας. Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να ψωνίζουν από το Walmart επειδή το κατάστημα προσφέρει μερικές από τις χαμηλότερες τιμές σε μια ποικιλία ειδών.
Αν δεν ξέρετε τι σας κάνει να διαφέρετε, ρίξτε μια ματιά στους ανταγωνιστές σας. Σκεφτείτε αν υπάρχουν κάποιες διαδικασίες που έχετε ή πράγματα που πουλάτε που δεν βλέπετε να κάνουν άλλες επιχειρήσεις.
Έχετε κατά νου αυτές τις μοναδικές πτυχές όταν δημιουργείτε μια επιχειρηματική στρατηγική ανάπτυξης. Μπορείτε να στηριχτείτε στο UVP σας για να βοηθήσετε περαιτέρω στην ανάπτυξη της εταιρείας σας.
Σημεία πόνου των πελατών
Πρέπει να γνωρίζετε ποια είναι τα προβλήματα που έχουν οι πελάτες σας και τα οποία μπορείτε να λύσετε και να βασίσετε την ανάπτυξη του προϊόντος ή της σειράς προϊόντων σας σε αυτά. Σκεφτείτε πώς μπορείτε να βοηθήσετε τις ανάγκες τους.
Ιδανικά, θα πρέπει να είστε σε θέση να καλύψετε ανάγκες και να λύσετε προβλήματα καλύτερα από τους ανταγωνιστές σας. Ίσως ακολουθείτε μια συγκεκριμένη διαδικασία όταν εργάζεστε με τους πελάτες και εξατομικεύετε τις υπηρεσίες σας με βάση την κατάσταση του πελάτη.
Αν δεν είστε σίγουροι για το με τι αγωνίζονται οι πελάτες σας, μιλήστε τους. Μιλήστε με τους σημερινούς σας πελάτες για την εμπειρία τους από τη συνεργασία μαζί σας και για το τι θα ήθελαν να κάνετε καλύτερα.
Μπορείτε επίσης να εξετάσετε τις κριτικές των ανταγωνιστών σας για να μάθετε ποια παράπονα έχουν οι άλλοι που μπορείτε να λύσετε. Κοιτάξτε τις αρνητικές κριτικές και δώστε προσοχή σε τυχόν επαναλαμβανόμενα θέματα.
Ευελιξία
Μπορείτε να αναπτύξετε την τέλεια στρατηγική ανάπτυξης, αλλά πρέπει να είστε ευέλικτοι. Με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να χρειαστεί να αλλάξετε τη στρατηγική σας, όπως για παράδειγμα χρησιμοποιώντας νέες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Ανάλογα με την πορεία των πωλήσεων, ίσως χρειαστεί να κάνετε πιο σημαντικές αλλαγές στη στρατηγική σας. Ακόμη και αν σας αρέσει το αρχικό σχέδιο που δημιουργείτε, πρέπει να είστε πρόθυμοι να απομακρυνθείτε από αυτό.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να συνεχίσετε να συναντάτε τους πελάτες σας εκεί που βρίσκονται και να ικανοποιείτε τις ανάγκες τους. Η ευελιξία μπορεί να απαιτεί εξάσκηση, αλλά είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μείνετε μπροστά από τους ανταγωνιστές σας και να προσεγγίσετε περισσότερους ιδανικούς πελάτες.
Τύποι επιχειρηματικής στρατηγικής για ανάπτυξη
Μόλις καθορίσετε τα θεμέλια της επιχείρησής σας, μπορείτε να εξετάσετε μερικές στρατηγικές επιχειρηματικής ανάπτυξης. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλές στρατηγικές, και μπορεί να το κάνετε κατά τη διάρκεια της ζωής της επιχείρησής σας.
Ωστόσο, δεν είναι κάθε στρατηγική κατάλληλη για κάθε επιχείρηση. Αυτό που λειτούργησε για εσάς στο παρελθόν μπορεί να μην είναι πια τόσο επιτυχημένο. Οι παρακάτω στρατηγικές επιχειρηματικής ανάπτυξης είναι όλες σχετικά δημοφιλείς και μπορούν να φέρουν επιτυχία όταν τις εκτελείτε με τον σωστό τρόπο.
Market Disruption
Μία από τις καλύτερες στρατηγικές ανάπτυξης είναι η διατάραξη της αγοράς, όπου δηλαδή εισέρχεστε σε μια υπάρχουσα αγορά. Αντί να εισέλθετε σε αυτήν με ένα παρόμοιο προϊόν, δημιουργείτε κάτι νέο και καινοτόμο.
Ίσως χρησιμοποιείτε ένα μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο, όπως π.χ. πουλώντας απευθείας στους καταναλωτές, ενώ οι ανταγωνιστές σας δεν το κάνουν. Ή ίσως έχετε βρει έναν τρόπο να κατασκευάζετε τα προϊόντα σας φθηνότερα, οπότε μεταβιβάζετε την εξοικονόμηση αυτή στους πελάτες σας.
Μπορεί να διαταράξετε μια αγορά με ένα άλλο είδος καινοτομίας, όπως το πώς η Salesforce άλλαξε το παιχνίδι με το λογισμικό της που βασίζεται στο cloud. Υπάρχουν πολλές διαδρομές που μπορείτε να ακολουθήσετε με βάση την αγορά σας, οπότε κάντε κάποια έρευνα για να δείτε ποια κενά μπορείτε να καλύψετε.
Σκεφτείτε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας και πώς μπορείτε να κάνετε καλύτερη δουλειά. Στη συνέχεια, μπορείτε να μετατρέψετε αυτές τις ιδέες σε αναστάτωση της αγοράς.
Διείσδυση στην αγορά
Μια άλλη στρατηγική ανάπτυξης για μια επιχείρηση περιλαμβάνει την πώληση των υφιστάμενων προϊόντων σας σε νέες αγορές αντί να ακολουθήσετε μια στρατηγική ανάπτυξης της αγοράς. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι το άνοιγμα ενός νέου φυσικού καταστήματος σε μια δεύτερη πόλη.
Εάν έχετε ένα τοπικό κατάστημα ή εστιατόριο, μπορείτε να ανοίξετε μια νέα τοποθεσία σε μια γειτονική πόλη ή σε μια εντελώς διαφορετική πολιτεία. Τότε, μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε διπλάσιους πιθανούς πελάτες για να βοηθήσετε στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Μπορείτε επίσης να αρχίσετε να προσελκύετε έναν νέο τύπο πελατών. Ίσως είστε ιδιωτικός δάσκαλος πιάνου και εργάζεστε κυρίως με παιδιά, αλλά αρχίζετε να προσφέρετε μαθήματα για ενήλικες αρχάριους.
Ή μπορεί να είστε σε θέση να διδάξετε και άλλα όργανα, όπως βιολί ή φλάουτο. Μπορεί να αρχίσετε να προσφέρετε μαθήματα σε αυτά τα όργανα, ώστε να προσελκύσετε περισσότερους πιθανούς μαθητές.
Επέκταση προϊόντος
Ίσως έχετε μια ιδέα για ένα νέο προϊόν ή χαρακτηριστικά που μπορείτε να προσθέσετε στα τρέχοντα προϊόντα σας. Η υλοποίηση αυτής της ιδέας σας επιτρέπει να εφαρμόσετε διαφοροποίηση ή επέκταση των προϊόντων.
Η πώληση ενός νέου προϊόντος σας επιτρέπει να απευθυνθείτε σε πελάτες που δεν θα αγόραζαν τις υπάρχουσες προσφορές σας. Ίσως είστε γραφίστας και προσφέρετε κυρίως σχέδια λογότυπων.
Θα μπορούσατε να αρχίσετε να πουλάτε υπηρεσίες σχεδιασμού ιστότοπων για να προσελκύσετε ανθρώπους που έχουν λογότυπα αλλά θέλουν να ξεκινήσουν μια διαδικτυακή παρουσία. Αυτό μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να έχετε περισσότερες πωλήσεις από τους υπάρχοντες πελάτες ή πελάτες σας.
Όταν αποφασίζετε ποια προϊόντα θα προσφέρετε, λάβετε υπόψη σας το ταξίδι του πελάτη. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να καταλήξετε σε ένα σύνολο προϊόντων που συνεργάζονται μεταξύ τους για να βοηθήσετε στην ενθάρρυνση επαναλαμβανόμενων πελατών.
Στρατηγικοί εταίροι
Η επόμενη στρατηγική επιχειρηματικής ανάπτυξης που πρέπει να δοκιμάσετε είναι η δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών. Μπορείτε να συνεργαστείτε με μια επιχείρηση που μοιράζεται πολλούς από τους ίδιους ιδανικούς πελάτες με την επιχείρησή σας.
Ένα δημοφιλές παράδειγμα είναι το Doritos Locos Taco που μπορείτε να προμηθευτείτε από την Taco Bell. Πολλοί άνθρωποι που αγαπούν τη μία μάρκα αγαπούν και την άλλη, οπότε είναι εύκολο να πουλήσετε αυτό το προϊόν.
Πολλές επιχειρήσεις που βασίζονται σε προϊόντα θα μπορούσαν να συνεργαστούν με τη Disney ή άλλες μάρκες για να παραχωρήσουν τα δικαιώματα των χαρακτήρων. Έτσι, αν πουλάτε καπέλα, θα μπορούσατε να αρχίσετε να πουλάτε καπέλα με δημοφιλείς χαρακτήρες της Disney πάνω τους.
Ίσως είστε γραφίστας και εργάζεστε σε πολλούς ιστότοπους. Θα μπορούσατε να ξεκινήσετε μια συνεργασία με έναν ελεύθερο επαγγελματία συγγραφέα και να προσφέρετε ένα κοινό πακέτο για τον σχεδιασμό ιστοτόπων και το περιεχόμενο ή τη συγγραφή κειμένων.
Κανάλια
Μια άλλη επιλογή για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας είναι να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε νέα κανάλια πωλήσεων. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου όπου πουλάτε προϊόντα στον ιστότοπό σας.
Θα μπορούσατε να αρχίσετε να πουλάτε τα προϊόντα σας και στο Amazon για να προσεγγίσετε μια μεγαλύτερη πελατειακή βάση. Ή ίσως να προωθήσετε τα προϊόντα σας σε καταστήματα λιανικής πώλησης για να αποκτήσετε χώρο στο ράφι.
Η προσθήκη νέων καναλιών διανομής μπορεί να φέρει την επιχείρησή σας μπροστά σε περισσότερους πελάτες από ό,τι πριν. Αν και αυτό δεν εγγυάται περισσότερες πωλήσεις, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η επιχείρησή σας να αναπτυχθεί.
Απλά βεβαιωθείτε ότι επιλέγετε τα σωστά κανάλια με βάση τους ιδανικούς πελάτες σας. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα σπαταλήσετε χρόνο ή χρήματα προσπαθώντας να χρησιμοποιήσετε ένα νέο κανάλι διανομής.
Οργανική ανάπτυξη
Για πολλές επιχειρήσεις, η ιδανική στρατηγική για επιχειρηματική ανάπτυξη είναι η οργανική. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να έχετε περισσότερες πωλήσεις είτε μειώνοντας το κόστος απόκτησης πελατών είτε χωρίς να αποκτήσετε άλλη επιχείρηση.
Ένας εξαιρετικός τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι να εφαρμόσετε τη βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης (SEO). Καθώς βελτιώνεται η κατάταξή σας, μπορεί να αρχίσετε να έχετε περισσότερη επισκεψιμότητα από την αναζήτηση και μπορείτε να μετατρέψετε αυτούς τους επισκέπτες σε πελάτες που πληρώνουν.
Εάν η επιχείρησή σας βασίζεται στη διαφήμιση, μπορείτε να ξοδέψετε πολλά χρήματα με την πάροδο του χρόνου. Μπορεί επίσης να φτάσετε σε ένα οροπέδιο αν αποφασίσετε να σταματήσετε να πληρώνετε για διαφημίσεις.
Ωστόσο, η οργανική ανάπτυξη της επιχείρησης δεν βασίζεται σε σταθερά πληρωμένες διαφημίσεις για να δείτε αποτελέσματα. Το SEO και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι εξαιρετικά εργαλεία που σας βοηθούν να αυξήσετε την εμβέλειά σας για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.
Εξαγορά
Εάν έχετε πολλά χρήματα στην τράπεζα, μπορεί να εξετάσετε το ενδεχόμενο να αποκτήσετε άλλες επιχειρήσεις ως στρατηγική ανάπτυξης. Μπορείτε να εξαγοράσετε τους άμεσους ανταγωνιστές σας για να αυξήσετε άμεσα το μερίδιο αγοράς σας.
Ένα παράδειγμα είναι η ανακοίνωση ότι η Kroger σκοπεύει να εξαγοράσει την Albertsons, ώστε τα δύο μεγάλα παντοπωλεία να γίνουν ένα. Μια λιγότερο άμεση εξαγορά που έχει πραγματοποιηθεί είναι η αγορά του YouTube από την Google.
Ενώ οι δύο αυτές εταιρείες δεν είναι άμεσοι ανταγωνιστές, πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν και τις δύο ως μηχανές αναζήτησης, είτε για κάθε είδους περιεχόμενο είτε για βίντεο, συγκεκριμένα. Μια επιτυχημένη εξαγορά θα μπορούσε να σας βοηθήσει να αυξήσετε σημαντικά το δυναμικό των εσόδων σας, αλλά δεν αποτελεί βιώσιμη στρατηγική για πολλές επιχειρήσεις.
Είτε χρειάζεστε πολλά μετρητά για να αγοράσετε μια άλλη επιχείρηση, είτε χρειάζεστε πρόσβαση σε κεφάλαια μέσω χρέους.
Συνδυασμός
Ο συνδυασμός πολλαπλών επιλογών είναι συχνά η καλύτερη επιχειρηματική στρατηγική για ανάπτυξη. Πρώτον, δεν ξέρετε πάντα τι θα είναι το πιο επιτυχημένο μέχρι να εφαρμόσετε μια στρατηγική.
Η χρήση δύο διαφορετικών στρατηγικών μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες να λειτουργήσει κάτι που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Μπορείτε να συνδυάσετε δύο παρόμοιες στρατηγικές, όπως η διείσδυση στην αγορά και η επέκταση του προϊόντος.
Μια άλλη επιλογή είναι να συνδυάσετε την οργανική ανάπτυξη με έναν στρατηγικό συνεργάτη. Σκεφτείτε ποιες στρατηγικές σας αρέσουν και έχουν το μεγαλύτερο νόημα για το σημείο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η επιχείρησή σας.
Στη συνέχεια, μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει ένα σύνολο στρατηγικών που θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε ευκολότερα τους στόχους σας. Οι επιλογές είναι ατελείωτες και μπορείτε ακόμη και να εφαρμόσετε μια ποικιλία στρατηγικών με την πάροδο του χρόνου.
Πώς να επιλέξετε μια στρατηγική για την ανάπτυξη της επιχείρησης;
Τώρα, είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε τον επιχειρηματικό σχεδιασμό για να επιλέξετε μια στρατηγική και να την θέσετε σε εφαρμογή. Εάν έχετε μια μικρή επιχείρηση, ίσως χρειαστεί να συμβουλευτείτε μόνο τον εαυτό σας όσον αφορά το σχέδιό σας. Ωστόσο, μπορεί να θέλετε να συναντηθείτε με άλλα στελέχη ή επενδυτές. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να συζητήσετε για τις ιδέες σας και να καταλήξετε σε συμφωνία σχετικά με τον καλύτερο τρόπο για να προχωρήσετε.
Ερευνήστε την αγορά
Αρχικά, θα πρέπει να ερευνήσετε την αγορά για να δείτε τι χρειάζονται οι ιδανικοί πελάτες σας και πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε. Σκεφτείτε τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι και πώς μπορείτε να δώσετε την καλύτερη λύση.
Μπορείτε επίσης να προσδιορίσετε αν υπάρχει κενό στην αγορά, είτε σε μια συγκεκριμένη τιμή είτε σε μια συγκεκριμένη πόλη. Για να το καταλάβετε αυτό, κάντε κάποια έρευνα για τους ανταγωνιστές και δείτε τι κάνουν άλλες επιχειρήσεις.
Ίσως θέλετε να πουλήσετε online και παρατηρήσετε ότι όλοι οι ανταγωνιστές σας έχουν ωραίες ιστοσελίδες. Ωστόσο, κανένας από αυτούς δεν λειτουργεί καλά στις κινητές συσκευές, οπότε φροντίζετε ο ιστότοπός σας να είναι φιλικός προς τις κινητές συσκευές για να βοηθήσετε στην προσέλκυση αυτών των αγοραστών.
Καθώς κάνετε έρευνα αγοράς, καταγράψτε τα ευρήματά σας. Στη συνέχεια, μπορείτε να τα αναλύσετε σε μία συνεδρίαση για να βοηθήσετε στον καθορισμό της σωστής στρατηγικής ανάπτυξης.
Εξετάστε τα οικονομικά σας
Ένα άλλο ζωτικής σημασίας πράγμα που πρέπει να εξετάσετε είναι πόσα χρήματα διαθέτετε για να πραγματοποιήσετε το σχέδιό σας. Για παράδειγμα, θα χρειαστείτε πολλά μετρητά ή ένα μεγάλο δάνειο για τις περισσότερες εξαγορές επιχειρήσεων.
Φροντίστε να επανεξετάσετε τον προϋπολογισμό της επιχείρησής σας ή ξεκινήστε έναν, αν δεν το έχετε κάνει ήδη. Τότε, μπορείτε να δείτε πόσα χρήματα έχετε και μπορείτε να περιμένετε να κερδίζετε κάθε μήνα.
Εάν έχετε πολύ περιορισμένο προϋπολογισμό, ίσως να θέλετε να επικεντρωθείτε στην οργανική ανάπτυξη. Θα μπορούσατε επίσης να βρείτε στρατηγικούς συνεργάτες για να βοηθήσετε την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί.
Όταν θα έχετε περισσότερα χρήματα, θα μπορούσατε να επικεντρωθείτε στη διείσδυση στην αγορά ανοίγοντας ένα νέο φυσικό κατάστημα. Φυσικά, μπορείτε επίσης να εξετάσετε ένα δάνειο, αν είναι απαραίτητο, αλλά θα πρέπει να αξιολογήσετε την ανοχή σας στον κίνδυνο, ειδικά πριν δανειστείτε πολλά μετρητά.
Ορίστε στόχους ανάπτυξης
Αφού ερευνήσετε την αγορά και επανεξετάσετε τα οικονομικά σας, μπορείτε να θέσετε κάποιους SMART στόχους. Πρόκειται για στόχους που είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί και χρονικά προσδιορισμένοι.
Έχοντας αυτούς τους στόχους στο μυαλό σας μπορεί να σας βοηθήσει να περιορίσετε περαιτέρω τις επιλογές σας όσον αφορά τις στρατηγικές ανάπτυξης. Εάν ο στόχος σας είναι να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας, για παράδειγμα, μια συνεργασία μπορεί να λειτουργήσει καλά.
Από την άλλη πλευρά, ο στόχος σας μπορεί να έχει να κάνει με την αύξηση των περιθωρίων κέρδους. Η επιλογή της οδού της οργανικής ανάπτυξης θα μπορούσε να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα θα έχετε περισσότερες πωλήσεις.
Προσπαθήστε να είστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι και σαφείς με τους στόχους σας. Αντί να θέσετε ως στόχο υψηλότερα περιθώρια κέρδους, μπορείτε να θέσετε ως στόχο να αυξήσετε το περιθώριο κέρδους σας στο 20% μέσα σε ένα χρόνο.
Δημιουργήστε ένα σχέδιο ανάπτυξης
Αφού καθορίσετε κάποιους στόχους, χρησιμοποιήστε τους για να δημιουργήσετε ένα βασικό σχέδιο. Μπορείτε να γράψετε και να συμπεριλάβετε την πλήρη στρατηγική ανάπτυξης στο επιχειρηματικό σας σχέδιο.
Φυσικά, θα πρέπει να καθορίσετε ποια στρατηγική ανάπτυξης θα χρησιμοποιήσετε. Στη συνέχεια, γράψτε τις λεπτομέρειες για το πώς θα εφαρμόσετε αυτή τη στρατηγική, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων εργασιών και των μικρότερων πραγμάτων.
Για παράδειγμα, μπορεί να αποφασίσετε να αρχίσετε να πουλάτε στο Amazon εκτός από τον ιστότοπό σας. Μπορείτε να γράψετε τα βήματα που θα ακολουθήσετε για να το πραγματοποιήσετε αυτό, όπως η εγγραφή για λογαριασμό πωλητή στο Amazon και η καταχώριση των προϊόντων σας.
Να είστε όσο λεπτομερείς χρειάζεται, ειδικά αν έχετε ομάδα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να διανείμετε το σχέδιο σε τυχόν άλλα στελέχη ή διευθυντές που θα σας βοηθήσουν να εκτελέσετε το σχέδιο.
Ξεκινήστε με μία στρατηγική
Μόλις καθορίσετε ένα γενικό σχέδιο ανάπτυξης, θα πρέπει να ξεκινήσετε με μία στρατηγική. Φυσικά, η χρήση πολλαπλών στρατηγικών μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα να δείτε τεράστια αποτελέσματα.
Ωστόσο, οι περισσότερες στρατηγικές μπορεί επίσης να απαιτούν περισσότερο χρόνο και χρήμα για την εκτέλεσή τους. Προς το παρόν, βρείτε ποια στρατηγική θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας καλύτερα από τις άλλες.
Στη συνέχεια, μπορείτε να επικεντρώσετε τις προσπάθειές σας σε αυτή τη μία στρατηγική μέχρι να αρχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις όπου είστε ο μοναδικός υπάλληλος ή όπου έχετε μια μικρή ομάδα.
Εάν έχετε μια μεσαίου μεγέθους επιχείρηση με περισσότερους υπαλλήλους, μπορείτε να εργάζεστε σε δύο στρατηγικές ταυτόχρονα. Ωστόσο, δεν θέλετε να θυσιάσετε τον χρόνο που περνάτε δουλεύοντας με πελάτες ή πελάτες μόνο και μόνο για να προσπαθήσετε να εργαστείτε σε μια επιπλέον στρατηγική ανάπτυξης.
Παρακολουθήστε τα KPIs σας
Όταν θέτετε τους στόχους σας, ίσως θελήσετε επίσης να επιλέξετε ορισμένους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs). Αυτοί θα σας βοηθήσουν να παρακολουθείτε την πρόοδό σας προς την επίτευξη των στόχων σας με την πάροδο του χρόνου.
Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της αύξησης των περιθωρίων κέρδους, σίγουρα θα θέλετε να τα παρακολουθείτε. Θα μπορούσατε επίσης να παρακολουθείτε τη μέση τιμή πώλησης και τον μέσο όγκο παραγγελιών σας.
Από την άλλη πλευρά, οι KPIs για την οργανική ανάπτυξη μπορεί να περιλαμβάνουν τα κλικ στον ιστότοπο, τους οπαδούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τους συνδρομητές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ό,τι κι αν επιλέξετε, φροντίστε να επανεξετάζετε τους KPIs σας τουλάχιστον κάθε μήνα.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να καταλάβετε αν η στρατηγική σας λειτουργεί ή αν πρέπει να αλλάξετε κάτι. Αν περάσει πολύς καιρός χωρίς να παρακολουθείτε τα αποτελέσματά σας, μπορεί να χάσετε πολύ χρόνο και χρήμα.
Επικεντρωθείτε σε ό,τι λειτουργεί
Αφού επανεξετάσετε τους KPIs σας, μπορεί να μάθετε ότι πρέπει να προσαρμόσετε τη στρατηγική ανάπτυξής σας. Σκεφτείτε ποιες τακτικές μάρκετινγκ ήταν οι πιο επιτυχημένες και ποιες οι λιγότερο επιτυχημένες.
Χρησιμοποιώντας την οργανική ανάπτυξη ως παράδειγμα, μπορεί να αρχίσετε να λαμβάνετε περισσότερη επισκεψιμότητα από το SEO. Μπορείτε να στηριχτείτε σε αυτό και να ενημερώσετε παλαιότερες αναρτήσεις ώστε να μπορούν να έχουν ακόμη περισσότερους επισκέπτες.
Αλλά μπορεί επίσης να μάθετε ότι η σελίδα σας στο Instagram αναπτύσσεται πολύ αργά. Σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούσατε να επιλέξετε να δημοσιεύετε λιγότερο συχνά στην πλατφόρμα, ώστε να μη σπαταλάτε πολύ χρόνο.
Η στρατηγική ανάπτυξης της επιχείρησής σας θα αλλάξει σχεδόν σίγουρα. Να είστε πρόθυμοι να δοκιμάσετε νέα πράγματα για να δείτε αν λειτουργούν καλύτερα από αυτά που κάνατε μέχρι τώρα, καθώς και να δώσετε προτεραιότητα σε αυτό που επί του παρόντος φέρνει περισσότερα αποτελέσματα.
Ακούστε τους πελάτες
Ένας άλλος εξαιρετικός τρόπος για να καθορίσετε ποια στρατηγική για την ανάπτυξη της επιχείρησης λειτουργεί καλύτερα είναι να δώσετε προσοχή στο κοινό σας. Εάν οι άνθρωποι ανταποκρίνονται καλά σε ένα νέο κανάλι πωλήσεων, για παράδειγμα, μπορείτε να πουλήσετε περισσότερα προϊόντα μέσω αυτού.
Από την άλλη πλευρά, ίσως δεν έχετε καθόλου πωλήσεις μέσω του λιανικού εμπορίου. Μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να δημιουργήσετε πωλήσεις με έναν νέο τρόπο, αλλά αν έχουν περάσει πολλοί μήνες, ίσως να θέλετε να απαλλαγείτε από αυτό το κανάλι.
Στη συνέχεια, μπορείτε να ανακατευθύνετε τις προσπάθειές σας προς μια άλλη στρατηγική που μπορεί να είναι πιο επιτυχημένη. Οι πελάτες σας μπορούν να είναι πολύ καλοί στο να σας λένε τι τους αρέσει και τι όχι, γι’ αυτό ακούστε τους.
Μπορείτε να στείλετε μια έρευνα σε όλους όσους σας προσλαμβάνουν ή αγοράζουν από εσάς. Χρησιμοποιήστε αυτά τα αποτελέσματα της έρευνας για να προσδιορίσετε τι αρέσει περισσότερο στο κοινό σας και πού μπορείτε να βελτιωθείτε.
Ποια στρατηγική για την επιχειρηματική ανάπτυξη θα επιλέξετε;
Η εφαρμογή μιας στρατηγικής για την επιχειρηματική ανάπτυξη μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας. Έχετε πολλές επιλογές να εξετάσετε, από τη διείσδυση στην αγορά έως την οργανική ανάπτυξη. Είμαστε σύμβουλοι και προπονητές επιχειρηματικής ανάπτυξης που μπορούμε να σας βοηθήσουμε με τη στρατηγική ανάπτυξης και την υλοποίησή της.
Χρειάζεστε βοήθεια για να εφαρμόσετε την επιχειρηματική σας στρατηγική στην πράξη; Μιλήστε μαζί μας.