Δημιουργία Eshop με WordPress Τι Πρέπει Να Ξέρεις στο 2023

ΑρχικήBlogΔημιουργία Eshop με WordPress Τι Πρέπει Να Ξέρεις στο 2023

Αυτό το άρθρο για το SEO και τη δημιουργία Eshop με WordPress και Woocommerce θα σας σώσει ακόμη και εάν δεν πουλάτε προϊόντα. Εάν θέλετε πραγματικά να μάθετε πως να εκμηδενίσετε τα λάθη και να ξεκινήσετε σωστά πρέπει να το διαβάσετε προσεκτικά.

Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά, η δημιουργία e-shop διαιρείται σε 3 φάσεις:

  1. Στην φάση ανάλυσης αγοράς, μελέτης online ανταγωνισμού, εύρεση του πως ψάχνει ο κόσμος αλλά και τη μελλοντική επέκταση και τις ανάγκες
  2. Στην μελέτη, σύνθεση και υλοποίηση της τεχνικής λύσης (εικαστικό, πλατφόρμα, περιεχόμενο, μηχανισμούς αγοράς και αποστολής, μετρήσεις) έχοντας κατά νου και τις δυνατότητες της επιχείρησης (π.χ. οργάνωση, ανθρώπινοι πόροι, διεκπεραίωση)
  3. Στο marketing για να έρθει στοχευμένο κοινό (το οποίο επηρεάζει και το πως θα στηθούν διαφορετικά πράγματα στο σημείο 2).

Το παραπάνω βλέπετε πως είναι ότι θα έπρεπε να κάνει μια αυτόνομη επιχείρηση.

Η δημιουργία ενός eshop είναι πολύ σοβαρή υπόθεση. Δεν είναι “άλλο ένα website”. Δεν έχει καμμία σχέση με “άλλο ένα website”. Αποτελεί όχι απλά την προέκταση μιας επιχείρησης αλλά μία αυτόνομη επιχείρηση με τις δικές της απαιτήσεις. Είναι πάρα πολύ σημαντικό όλα αυτά που το απαρτίζουν να αναλυθούν και να στηθούν σωστά από την αρχή.

Εφόσον κάτι μπορεί να γίνει σωστά από την αρχή, γιατί να το κάνετε λάθος και μετά να το διορθώνετε;

Όσα αναφέρονται εδώ μπορούν να σας δώσουν μια βάση να καταλάβετε γιατί ενδεχομένως πετάτε τα χρήματά σας επί χρόνια κάνοντας λάθη. Διαβάστε υπεύθυνα και με θάρρος. Οι σοβαροί συνάδελφοι θα κουνήσουν το κεφάλι καταλαβαίνοντας και εγκρίνοντας. Διαβάστε εδώ τι ανακοίνωσε ακόμη και η Adobe για την έξαρση του ηλεκτρονικού εμπορίου από το 2020 και μετά.

Ξεκινάμε; Θα σας στενοχωρήσω αλλά αυτές τις μέρες δεν φτάνει απλά να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google (γουρλωμένα μάτια….), αλλά πρέπει να φτάσετε όσο το δυνατόν περισσότερο στα πρώτα 3 αποτελέσματα της πρώτης σελίδας της Google.

Για παράδειγμα μια έρευνα που έγινε πριν λίγα χρόνια έδειξε ότι τα websites που έδειχναν 1 αποτέλεσμα στην πρώτη θέση λάμβαναν 36.4% της επισκεψιμότητας, το 2ο 12.5%, το 3ο 9.5% και όσο πήγαινε προς το 10ο μειωνόταν. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει όποιος χειρίζεται διαφορετικά websites που παρουσιάζουν ή/και πουλάνε διαφορετικά πράγματα σε διαφορετικές αγορές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Κάπου εδώ ίσως αρχίσατε να ιδρώνετε με το τι χρειάζεται για τη δημιουργία eshop. Πάμε να μάθετε περισσότερα.

Τι είναι το WordPress και το Woocommerce;

Το WordPress είναι μια ανοικτή πλατφόρμα λογισμικού για τη δημιουργία ιστοσελίδων οποιουδήποτε τύπου. Το Woocommerce είναι ένα πρόσθετο (Plugin) στην πλατφόρμα αυτή όπου επεκτείνει την αρχική πλατφόρμα σε ηλεκτρονικό κατάστημα.

Ως λύση, είναι 2 σε 1. Έτσι μπορείτε να έχετε ένα eshop και ένα content website ή blog μαζί και να μειώσετε τις ανάγκες για επιπλέον τεχνολογία και συντήρηση διαφορετικών συστημάτων.

Η πλατφόρμα μαζί με το woo plugin υποστηρίζονται από δεκάδες χιλιάδες άλλα πρόσθετα (δωρεάν ή premium) όπου επιτρέπουν και να επεκτείνεται τη συνολική λύση για πολλά διαφορετικά industries, αλλά και να συνδέσετε τρίτα συστήματα με αυτές (π.χ. ERP, CRM, άλλλα).

Είναι το WordPress και το Woocommerce λύση out-of-the-box;

Όχι, δεν είναι. Παρά το γεγονός πως είναι εύκολο να στηθεί σε ένα hosting περιβάλλον και το ότι δεν έχει κόστος license, απαιτεί σωστή παραμετροποίηση και βελτιστοποίηση για να είναι το τελικό έργο σωστό και λειτουργικό.

Δεν έχει λοιπόν κόστος αγοράς της πλατφόρμας ή του Woo αλλά έχει δουλειά για να γίνει σωστή λύση και απαιτεί επίσης να ξέρει κάποιος πως πραγματικά γίνεται η κατασκευή eshop και η στρατηγική ecommerce.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που συμπεριλάβαμε την πλήρη και σωστή κατασκευή του σε ένα εννιαίο σεμινάριο SEO eLearning με το οποίο όποιος/α θέλει μπορεί να στήσει ένα πλήρες SEO eshop και να μάθει και πως να το διαχειρίζεται σωστά, αλλά και να στήσει όλο το ebusiness. Δεν υπάρχει πιο πλήρες από αυτό.

Δημιουργία Eshop: Τι συμβαίνει με τη Google;

Εάν παρακολουθείτε σοβαρά τα νούμερα και τις αναζητήσεις με τις οποίες φτάνετε στην πρώτη σελίδα και εάν έχετε εργαλεία που σας δείχνουν τι συμβαίνει με τα επιμέρους keyphrases που σας ψάχνουν (ή δεν σας ψάχνουν/βρίσκουν ακόμη) τότε θα το έχετε ήδη δει.

Ίσως έχετε δει κάποιο νούμερο που να λέει ότι το Χ keyphrase έχει μέσο όρο αναζητήσεων στη Google π.χ. 8.000 αναζητήσεις, αλλά εσείς παίρνετε ένα κλάσμα από αυτό ανάλογα με το που βρίσκεστε στην 1η σελίδα της Google.

Από την άλλη έχετε ίσως δει ίδια νούμερα που λένε ότι το Χ keyword δεν το ψάχνει σχεδόν κανείς, να στέλνει σε εσάς σταθερά επισκεψιμότητα.

Οπότε κάτι συμβαίνει εδώ που θέλει ψάξιμο.

Κάθεστε; Κανείς δεν ξέρει πως σκέφτεται η Google. Το έχετε ακούσει πάλι; Ίσως αλλά το μυστικό είναι στις λεπτομέρειες.

Τι συμβαίνει λοιπόν; Τι μας κρύβουν; (για να χρησιμοποιήσω μια φράση των memes των social media)…

Πώς θα βγω στην πρώτη σελίδα της Google;

Εσείς και άλλα δεκάδες χιλιάδες eshops στην Ελλάδα (και στον πλανήτη) έχουν ακριβώς τον ίδιο καημό. Το 98% από αυτά στην Ελλάδα έχει παντελή έλλειψη του πως δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης.

Από το 3% που μένει, ανάλογα τη γκάμα προϊόντων που διαθέτει και εάν τυχόν κάνει κάποιες σωστές ενέργειες, μόνο 10 αποτελέσματα από αυτά βγαίνουν στην πρώτη σελίδα της Google.

Μάλιστα… (θα πείτε). Εύλογες απορίες τρόμου ακολουθούν:

  • Δηλαδή δεν θα βγω ποτέ στην πρώτη σελίδα και στην κορυφή αυτής;
  • Χρειάζομαι ανοικτό budget κάθε μήνα και να τα δίνω σε PPC, σε Search Engine Optimization (αν ξέρει κάποιος τι σημαίνει πραγματικά), σε Social;
  • Πώς θα πουλήσω εγώ τα προϊόντα μου και τις υπηρεσίες μου;

Είναι και άλλες απορίες αλλά αυτές εδώ αρκούν γιατί περιγράφουν την αγωνία του “πως θα έχω έσοδα”. Είναι βασικό στοιχείο για κάθε επιχείρηση που θέλει να υπάρχει. Θα συμφωνήσετε πως είναι ο κανόνας Νο1, αλλιώς δεν υπάρχει η επιχείρηση.

Εάν κάνετε μια αναζήτηση σε σοβαρά άρθρα στο εξωτερικό θα βρείτε μια μεγάλη γκάμα “επιδερμικών” άρθρων που περιγράφουν πολύ βασικά θέματα για το θέμα του ranking, τη δημιουργία eshop και το περιεχόμενό τους, κλπ.

Σε όλα θα διαβάσετε κάποια κοινά στοιχεία αλλά αρκούν;

Τέτοια κοινά στοιχεία είναι τα εξής:

Εκείνο με τον Τοτό το ξέρετε; Όποιος έχει σοβαρή εμπειρία με τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων και το Content ξέρει ότι αυτό είναι ένα μεγάλο παραμύθι. Δηλαδή τι μεγάλο… τεράστιο παραμύθι. Κολοσσιαίο παραμύθι. Όποιος τρέχει τεστ, διαγνωστικά και πειράματα καταλαβαίνει και πως να διαχειριστεί τα αποτελέσματα.

Τρανό παράδειγμα τα websites ειδήσεων… Όλα αναπαράγουν περιεχόμενο και ειδήσεις που είναι plagiarized (όχι εσκεμμένα). Δηλαδή τα ίδια κείμενα γραμμένα λίγο διαφορετικά. Και όμως – θαύμα θαύμα – η Google δεν τους ρίχνει το γνωστό πέναλτι.

Σε άλλα websites κάνει η σελίδα 20 δευτερόλεπτα να φορτώσει. Και -άλλο θαύμα- βγαίνουν στα πρώτα αποτελέσματα για ανταγωνιστικά αποτελέσματα…

Τι συμβαίνει λοιπόν;

Να έχετε άρθρα πάνω από 1000, 2000, 3000 λέξεις: Το νούμερο αλλάζει χωρίς κανείς να ξέρει πραγματικά ποιο είναι παρά μόνο ότι κυκλοφορεί η “γνώση” ότι η Google προτιμά τα long άρθρα. Ναι, αλλά όχι. Αυτό μόνο του δεν φτάνει. Εάν έχετε ένα άρθρο 3000 λέξεις που δεν έχει άλλο ειδικό βάρος ή το site σας πάσχει τότε δεν θα πάρει το “juice” που πρέπει.

Να έχετε πολλά links από τρίτους να δείχνουν προς το άρθρο: Ναι και όχι. Η ποιότητα των links είναι εξίσου σημαντική με τον όγκο. Ο συνδυασμός φέρνει αποτέλεσμα, το links diversity φέρνει αποτέλεσμα και μερικά άλλα φέρουν αποτέλεσμα. Κυκλοφορεί πολύ παραμύθι αλλά και “φέρε 100 ευρώ να σου δώσω 10.000 backlinks, να τ’ αφήσω ή να το τυλίξω;”.

Να έχετε social signals προς Χ άρθρο/σελίδα: Ο κάθε ένας με το social signals ξέρει ή καταλαβαίνει ότι να’ναι. Άλλοι εννοούν social media, άλλοι Wiki’s, άλλοι PDF, άλλοι Forums, άλλοι Pinterest, άλλοι εννοούν όλα αυτά αλλά με προϋποθέσεις.

Να έχετε εργαλεία να μετράτε και να ερευνάτε πριν κάνετε ενέργειες, σας λένε: Άλλοι προτείνουν το τάδε εργαλείο, άλλοι το δείνα, άλλοι γράφουν διθυράμβους για ακριβά εργαλεία γιατί παίρνουν affiliate commissions, άλλοι για άλλα.

Το ένα εργαλείο κάνει Χ πράγματα, το Υ κάνει κάποια που δεν κάνει το Χ, το Ζ λέει ότι τα κάνει αλλά στο περίπου, αλλά και δεν το λέει. Η αλήθεια είναι ότι λίγοι αναλογικά (μπορεί να είναι και 5.000-6.000 άτομα στον πλανήτη) ξέρουν τι συμβαίνει με τα εργαλεία.

Όποιος ξέρει από βελτιστοποίηση και έχει πληρώσει να τα δουλέψει όλα ξέρει και ποιο δουλεύει. Απλά πράγματα.

Σας ακούγεται “κάπως”; Λοιπόν είναι η σκληρή πραγματικότητα και όποιος πραγματικά έχει τρέξει για χρόνια White Hat ή Black Hat (ναι και τα δύο…) ξέρει. Αυτός που έχει κάνει και Black Hat ξέρει και το White… Η υπόλοιπη φιλολογία είναι για να πετάτε τα λεφτά σας σε πειράματα.

Κανένα ένα εργαλείο δεν δίνει όλη την πληροφορία. Χρειάζεται συνδυασμός εργαλείων και γνώση για να βγουν βασικά συμπεράσματα.

Συνεχίζουμε…

Να είναι γρήγορος ο server που φιλοξενεί το site: Αυτό ισχύει αθροιστικά. Η πλειοψηφία εκείνων που έχουν ένα eshop ή οτιδήποτε άλλο σε site πάει σε φτηνή λύση. Ναι καταλαβαίνουμε… είναι θέμα κόστους η δημιουργία eshop. Το θέμα είναι ότι υπάρχουν 2 παράγοντες:

  1. Ο σωστός server είτε σε ανεκτό κόστος, είτε στο υψηλό
  2. Τι χάνετε όσο δεν έχετε τη σωστή λύση

Αυτό ακούστε το από κάποιον (εμάς) που έχει συνεργαστεί και φιλοξενήσει 100άδες websites σε διαφορετικοόυς servers εντός και εκτός Ελλάδας και κατέχει ακριβώς τους παράγοντες απόφασης. Η λάθος επιλογή hosting server έχει κόστος στο ranking σας και στις παραγγελίες σας.

Στρατηγική Περιεχομένου για τη Δημιουργία Eshop

Να υπάρχει στρατηγική περιεχομένου: Ο μεγάλος καημός! Απαιτεί commitment από την επιχείρηση ή έστω το σωστό budget για να μπορεί να κάνει ο marketer σωστή δουλειά. Εδώ παίζει και το μεγάλο παραμύθι στην αγορά. Ευθαρσώς λέω ότι ελάχιστα eshops ξέρουν να το κάνουν και απειροελάχιστα agencies ξέρουν να κάνουν και να χαράξουν μακροπρόθεσμη στρατηγική SEO.

Όταν περίπου 5000 άτομα στον πλανήτη κατέχουν σοβαρά το θέμα αυτό, κάντε την ποσοστιαία αναλογία στη χώρα μας.

Έρευνα Online Ανταγωνισμού για τη Δημιουργία Eshop

Οι περισσότεροι εννοούν είτε τους non-online ανταγωνιστές ή το κύριο domain του ανταγωνιστή. Ελάχιστοι ξέρουν (και τις λεπτομέρειες αυτού) ότι κάθε ένα url του ανταγωνιστή έχει ειδική αξία απέναντι στη Google και θέλει ειδική στρατηγική. Ακόμη πιο λίγοι εφαρμόζουν online στρατηγική ανά χώρα. Για κάποιο λόγο μπαίνεις π.χ. σε websites αλυσίδων και βλέπεις να διαφοροποιούνται ανά χώρα ακόμη και σε επίπεδο content για να στοχεύσουν σε καλύτερο ranking. Θα μου πει κάποιος, χρειάζεται αυτό για τη δημιουργία eshop που στοχεύει στην Ελλάδα;

Χρειάζεται η αντίληψη περί της στρατηγικής που είναι απαραίτητη και όχι για την στόχευση σε κάθε χώρα. Η αρχή είναι η ίδια και θέλει μέθοδο.

Οι περισσότεροι (πάνω από 90%) πληκτρολογούν μια αναζήτηση στη Google και ανάλογα τι θα βγάλει σαν αποτελέσματα χαράσσουν στρατηγική και 12 μήνες μετά ακόμη “κλαίνε”.

Δημιουργία Eshop και Ο Θασαςτοφτιάξω Υποσχετόπουλος

Πολλοί απευθύνονται σε τέτοιους και ίσως είχε δίκιο ο γνωστός πολιτικός που έλεγε ότι λεφτά υπάρχουν. Δεν εξηγείται αλλιώς τέτοια σπατάλη χρημάτων χωρίς κάποια βασική λογική και πλάνο.

Ο Θ.Υ. είναι εδώδιμο είδος που ξέρει τα πάντα όλα και “κατσαβιδιάζει” τα πάντα για να τα “μοντάρει σωστά”. Συνήθως δεν έχει background στο web development ή στο marketing και έχει μάθει τη λογική lego. Δηλαδή “ενώνει το Υ με το Χ και παρακαλάει να δουλεύει” ή να ψιλοδουλεύει μια που δεν υπάρχει εις βάθος γνώση του πως να φτιάξει κάτι ή να το βελτιώσει.

Είναι σήμερα (που έχουμε και κρίση) αρκετά επικίνδυνο είδος και μπορεί να χαρακτηριστεί και ως “Εμπρηστής”.

Παραδίδει δουλειά που βάζει φωτιά στα παντελόνια σας, στην τσέπη σας και στο μέλλον σας. Όταν συνεργάζεστε με Θ.Υ. είναι σαν να του δίνετε σπίρτα και να θέλετε να πάρετε πίσω χρήματα. Τη στάχτη τους είναι πιο πιθανό να την πάρετε.

Το Budget για τη Δημιουργία Eshop

“Είναι πολλά τα λεφτά Άρη;” έλεγε ο ηθοποιός Καλογήρου στον Κούρκουλο σε μια ταινία. Το ερωτηματικό το βάλαμε εμείς. Για κάποιο περίεργο (σε εμάς) λόγο έχουμε ακούσει και δει  διακυμάνσεις στη “δημιουργία Eshop” από υπερβολικά μικρά ποσά μέχρι πολύ μεγάλα ποσά. Η “ψαλίδα” έχει νόημα γιατί υπάρχει το “εξαρτάται” τι θα είναι αυτό το eshop.

Τα άκρα όμως είναι το “αξιοθαύμαστο” της υπόθεσης.

Παρατηρείται το φαινόμενο του “πάρε-πάρε” eshop με 500 και 1000 ευρώ (διαβάστε για το ίδιο θέμα στην κατασκευή ιστοσελίδων). Θα σας στενοχωρήσω όσους ψάχνετε κάτι τέτοιο αλλά σωστό βασικό eshop σε αυτά τα χρήματα (ακόμη και μαύρα αν σας τα ζητάνε) δεν υπάρχει.

Ναι ξέρουμε… είναι ο τάδε που το κάνει. Τον έχουμε συναντήσει τον τάδε και συνήθως το “eshop” είναι  μια βασική εγκατάσταση μιας γνωστής πλατφόρμας με ένα δωρεάν theme ή περίπου δωρεάν.

Όλα καλά αλλά αυτό δεν είναι ηλεκτρονικό εμπόριο και δεν είναι eshop. Αυτό είναι μόνο αυτό που περιγράψαμε και τίποτα παραπάνω.

Για αυτό  π.χ. και βλέπεις eshops στημένα επάνω σε πλατφόρμες που δεν έχουν καμία σχέση με ecommerce, από ανθρώπους που έτσι γενικά και αόριστα προσφέρουν “χαμηλού κόστους δημιουργία eshop”.

Ξέρετε πόσοι τέτοιοι υπάρχουν; Στο δρόμο αν βγείτε και φωνάξετε “φτιάχνει κανείς εδώ websites”…; Θα πεταχτούν από τις γωνίες. Ο καθένας δίνει ότι τιμή του έρθει.

Είμαστε μέλη σε groups συζητήσεων με χιλιάδες μέλη που κάνουν βασικές ερωτήσεις του πως να προβούν στη δημιουργία eshop πελατών τους, έχοντας πάρει ήδη το project και δεν έχουν ιδέα από τα βασικά. Οι άνθρωποι αυτοί δηλαδή χωρίς να κατέχουν το αντικείμενο πήγαν και πούλησαν σε άλλους ανθρώπους που τους πληρώνουν για αυτό.

Ξέρετε πως δημιουργούνται τα eshops των 500 και 1000 ευρώ; Με ένα patchwork από δωρεάν plugins. Στην πρώτη “στραβή” που θα χρειαστείτε support άντε να βρείτε τον plugin developer (αν πλέον υπάρχει) ή support για το plugin (που εκ φύσεως δεν δίδεται).

Εάν θέλετε να δημιουργήσετε ένα eshop που θέλετε να δουλέψει τότε αυτό δεν είναι λύση. Είναι αυτο-εξαπάτηση. Εάν έχετε για χρήματα της κατηγορίας “ας το κάνουμε έτσι με μικρό κόστος και βλέπουμε αν προχωρήσει” τότε συγνώμη αλλά δεν έχετε ακριβώς επιχείρηση, παρά μόνο λεφτά για πέταμα.

Βασικό σημείο στη δημιουργία eshop: Θα το πάρετε ποτέ χαμπάρι αν σας το έφτιαξε σωστά; Το 85% δεν θα το πάρει χαμπάρι παρά μόνο όταν το έργο αρχίζει πραγματικά να δουλεύει και να κάνει “σύνθετους υπολογισμούς και ενέργειες”. Εκεί θα φανεί γιατί κόστισε όσο κόστισε.

Και που το ξέρετε εσείς; (εμείς δηλαδή…). Αν έχεις φτιάξει και 1000 έργα από απλά έως πολύπλοκα, έχεις μια άποψη.

Αναρωτιέστε μήπως αν “πρέπει να πληρώσω πολλά/λίγα”; Πρέπει να πληρώσετε τα σωστά.

Και αυτό θέλει σοβαρή συζήτηση, ανάλογη της σοβαρότητας με την οποία αντιμετωπίζεται τη δουλειά σας και τα χρήματά σας.

Δημιουργία Eshop και Keywords

Εν έτει 2018 το τι έχουμε ακούσει για το θέμα Keywords και META Tags δεν λέγεται.

Ένα 70% νομίζει ακόμη ότι αν δηλώνει META keywords στη σελίδα του ότι η Google τον ταξινομεί έτσι και θα βγει “ψηλά” και αυτό φτάνει.

Το τραγικό (και ηθικά εγκληματικό) είναι ότι του είπε ο “ντιζάϊνερ/προγραμματιστής”. Το τραγικότερο είναι ότι συμπληρώνει ότι λέξη του έρθει στο πεδίο keywords εάν νομίζει ότι “ταιριάζει στο προϊόν”.

Έρχονται νέοι πελάτες σε εμάς που τους έχουν δώσει “υπηρεσίες SEO” όπου ένα site βγαίνει ψηλά με λέξη αναζήτησης που δεν την ψάχνει κανείς και αυτό παρουσιάστηκε σαν επιτυχία.

Ο πελάτης που πλήρωσε αναρωτιέται όμως γιατί αφού βγαίνει 1ο αποτέλεσμα δεν μπαίνει κανείς στο site του…

Είναι μόνο το OnPage και το OffPage Optimization;

Ε ναι, θα πει ο φίλτατος Θ.Υ.

Υπάρχει παντελής άγνοια των παραγόντων που ανεβάζουν URL’s στις μηχανές. Όπως για παράδειγμα τα reviews και το σωστό format ενός review για να το βρει σωστά η Google σαν Review.

Στην Αμερική μια μεγάλη αγορά είναι γύρω από το food και τις συνταγές. Ξέρετε ποια είναι μια σημαντική διαφορά στο ranking εκείνων που βγαίνουν στην 1η σελίδα και όσων δεν βγαίνουν;

Η τεχνολογία που έχουν ενσωματώσει ώστε η Google να καταλαβαίνει τις συνταγές μαγειρικής ως τέτοιες και όχι ως γενικό κείμενο σε ένα άρθρο, παρ’όλο που μπορεί στο website να φαίνεται οπτικά έως τέτοιο.

Το αντικείμενο αυτό λοιπόν έχει εργαλεία, κανόνες, “κόλπα”. Δηλαδή εμπεριέχει Γνώση με λίγα λόγια.

Η Ποιότητα ενός Υφιστάμενου Eshop

Για κάποιο τραγικό λόγο πολλοί δεν έχουν υπηρεσίες παρακολούθησης ενός eshop για θέματα απόδοσης, broken urls, 404 errors, redirections, κακόβουλων links και άλλα.

Είναι εξίσου σημαντικό με την κατασκευή του γιατί όταν κάτι πάει στραβά σε τέτοιους παράγοντες δεν θα το δείτε ποτέ εάν δεν ξέρετε τι να κοιτάτε. Ελάχιστο παράδειγμα είναι η έλλειψη re-directions όταν σβηστούν σελίδες του website/eshops και η ζημιά που παθαίνετε όταν δεν γίνονται ενέργειες διόρθωσης έναντι της Google.

Το ίδιο και αν αλλάξει το περιεχόμενο μιας εσωτερικής σελίδας ή/και το url της.

Τέτοια επηρεάζουν άμεσα το σύνολο του έργου και έχουν αντίκτυπο στο ranking, ενώ με τις σωστές ενέργειες δεν θα υπάρξει πρόβλημα.

Δημιουργία Eshop για Scalability

Τα περισσότερα έργα φτιάχνονται για να ξαναφτιαχτούν όταν αρχίζουν να δουλεύουν πραγματικά.

Απειροελάχιστα έχουμε δει να φτιάχνονται ώστε να μεγαλώνουν τεχνικά καθώς μεγαλώνει και η επιχείρηση, οι ανάγκες της και ο αριθμός των διαχειριστών.

Η λογική αυτή ενώ πρέπει να είναι ένα μικρό κόστος στον αρχικό σχεδιασμό του έργου, συνήθως παραβλέπεται. Οι λόγοι;

  • Παντελής έλλειψη γνώσης των δυνατοτήτων της υφιστάμενης τεχνολογίας
  • Έλλειψη Επιχειρησιακής Λογικής επί της κατασκευής τεχνικού έργου για web
  • Έλλειψη βασικών γνώσεων τι σημαίνει ηλεκτρονικό, τι σημαίνει εμπόριο και πως σκέφτεται ένα τμήμα marketing, η αποθήκη, το λογιστήριο και άλλα πολλά
  • Επαρκής γνώση τύπου “να μας τα ζητάει στην πορεία να τα χρεώνουμε χρυσάφι”. Δυστυχώς.

Κάτι τέτοια διαχωρίζουν αυτόν που έρχεται να σου δώσει λύση, από αυτόν που “φτιάχνει sites”.

Το τι “αίμα” έχουμε δώσει για να διαχωριστούμε από τον 2ο εδώ και 17 χρόνια, εμείς το ξέρουμε (ΟΚ και πελάτες μας που μένουν χρόνια μαζί μας).

Blog ή όχι Blog;

Το blog έχει νόημα αν βάζετε άρθρα τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε ενέργειες content marketing και link building.

Θέλει σκέψη και χρειάζεται να γίνεται από επιχείρηση που κατανοεί πως γίνεται το Content Marketing. Και τα videos είναι μέρος του Content Marketing.

Σκεφτείτε το εξής: Πουλάτε ένα Χ προϊόν το οποίο περιγράφεται με 5-10 γραμμές κείμενο στη σελίδα προϊόντος.

Πως αυτό θα κάνει rank απέναντι σε ίδια άλλων με λίγο (ή περισσότερο) κείμενο, ακόμη και αν τα websites και των 2 είναι σωστά; Θέλει ειδική έρευνα για να παρθεί απόφαση. Η έρευνα αυτή θα σας γλιτώσει χρήματα εν τέλει.

E-Reputation και Crisis Management μετά τη δημιουργία eshop

Ένα μεγάλο θέμα που αφορά μια γκάμα eshops. Του τι στοιχεία πρέπει να καταγράφεις και πως να αξιοποιήσεις το περιεχόμενο για να διαχειριστείς μια κρίση που δημιουργεί συνεχή αποτελέσματα αναζήτησης για ένα προϊόν ή/και μια υπηρεσία σου, είτε καλά, είτε κακά.

Πως να κάνεις dominate ένα topic και πως να υλοποιήσεις SEO ενέργειες, content marketing ενέργειες σε σχέση με μια γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που θες να πουλήσεις.

Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για τη Δημιουργία Eshop

Γιατί υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές στις τιμές για την δημιουργία eshop;

Η απλή απάντηση είναι πως είναι μία ελεύθερη αγορά και άρα ο κάθε ένας χρεώνει αυτό που νομίζει. Σημαίνει αυτό πως θα πάρετε μια σωστή και ολοκληρωμένη λύση, ακόμη και χωρίς τις ιδιαίτερες ανάγκες του έργου σας; Φυσικά και όχι. Δεν είναι τυχαίο που ακόμη και οι ΕΣΠΑ επιδοτήσεις όρισαν τα 5.000 ευρώ ως το κόστος για να ένα βασικό δίγλωσσο eshop. Κοστίζουν όλα τα eshops 5.000 ευρώ; Κάποια κοστίζουν λιγότερο και κάποια πολύ (πάρα πολύ περισσότερο). Όπως είπαμε, ένα eshop δεν είναι “άλλο ένα website”.

Γιατί δεν έχω πελάτες αφού έφτιαξα το eshop μου;

Γιατί ένα eshop χρειάζεται όλα όσα χρειάζεται μία επιχείρηση για να γίνει γνωστή. Επίσης αν δεν ανεβαίνει στις μηχανές αναζήτησης ούτε με την επωνυμία της επιχείρησης (και το όνομά του) πρέπει να αρχίσετε να φοβάστε πως κάτι έχει φτιαχτεί ενδεχομένως πολύ λάθος. Εν ολίγοις, μόνο του δεν πουλάει.

Παίζει σημαντικό ρόλο η επιλογή μεταφορικής εταιρίας;

Φυσικά και έχει σημαντικό ρόλο, στην αξιοπιστίας της επιχείρησής σας. Ειδικά όταν πρέπει να συνδεθεί ένας αυτόματος μηχανισμός υπολογισμού μεταφορικών, είναι ιδιαίτερα σημαντική η αξιόπιστη τεχνολογία που διαθέτει η μεταφορική, έως και τον server με τον οποίο επικοινωνεί το δικό σας eshop. Αργή ανταπόκριση ισούται με αργές σελίδες.

Μπορώ να συνδέσω όποιο τρόπο θέλω για να εισπράτω χρήματα;

Φυσικά. Κάντε καλή επιλογή του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος και διαπραγματευτείτε (όπου είναι εφικτό) τις προμήθειες συναλλαγών. Αν τα περιθώρια κέρδους σας είναι μικρά και βασίζεστε σε όγκο πωλήσεων, αυτό έχει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στο καθαρό κέρδος. Πλέον υπάρχουν εκτός των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων (τράπεζες) και άλλοι φορείς είσπραξης που είναι είτε και τράπεζες, είτε όχι τράπεζες (με την παλιά έννοια).

Πρέπει να μπω στο Skroutz και στο Best Price;

Αναλόγως. Χρειάζεται μια βασική ανάλυση κόστους/κέρδους. Άλλες φορές είναι ιδανικό να μπει κανείς σε ένα marketplace και άλλες όχι. Εξαρτάται πως θα χτίσει την επιχείρησή του και τι παίρνει από ένα marketplace. Με προσεκτικό σχεδιασμό μπορεί να είναι και διαφήμιση.

Μπορώ να συνδέσω το eshop μου με άλλες πλατφόρμες;

Ναι, μέσω API και XML μπορείτε να “στέλνετε” αυτόματα τα προϊόντα σας και σε άλλες πλατφόρμες και έτσι να πολλαπλασιάσετε το που εμφανίζεστε. Μπορείτε αυτό να το δείτε και σαν επένδυση μέχρι να γίνετε γνωστοί.

Χρειάζομαι και Αγγλικά στο Eshop μου ή και άλλες γλώσσες;

Η προσθήκη κάθε γλώσσας είναι απόφαση που έρχετε με βάση ανάλυση και στοιχεία στη φάση ανάλυσης της αγοράς. Ενώ τεχνικά είναι αρκετά βατή διαδικασία, η συντήρηση διπλού (ή και παραπάνω) περιεχομένου και το επιπλέον (διπλό ή παραπάνω) marketing budget, ενώ το προϊόν είναι ένα, δεν είναι κάτι μικρό.

Είναι εύκολη η διαχείριση ενός eshop;

Ναι είναι, αρκεί να φτιαχτεί σωστά από την αρχή. Αυτό, διότι τη λάθος κατασκευή εκεί ακριβώς θα την αντιληφθείτε μετά από μήνες, πλέον των μηχανών αναζήτησης. Δεν θέλετε ούτε το ένα, ούτε το άλλο σαν προβλήματα.

Μπορεί οποιαδήποτε επιχείρηση να έχει eshop;

Τεχνικά, ναι. Δεν πρέπει όλες όμως να δημιουργήσουν eshop, διότι υπάρχει ανταγωνισμός και μάλιστα υψηλός σε πολλές κατηγορίες προϊόντων. Το eshop είναι άλλη μία επιχείρηση. Χρειάζεται να διέπεται από βασικούς κανόνες της αγοράς έτσι και αλλιώς, όπως είναι η ανταγωνιστικότητα ποιότητας και τιμών και το μέγεθος μίας αγοράς, όπως και σε τι στάδιο βρίσκεται ο ανταγωνισμός. Οπότε, ίσως ακούγεται “στενάχωρο”, αλλά στη φάση της ανάλυσης φαίνονται αυτά.

Παίζει ρόλο η φιλοξενία ιστοσελίδας στη δημιουργία eshop;

Η απόφαση για σωστή φιλοξενία ιστοσελίδας είναι από τους κρίσιμους παράγοντες, και παραδόξως ένας που πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν λαμβάνουν υπόψιν. Ο λόγος είναι πως είναι ένα κόστος που θέλουν να είναι χαμηλό. Το ότι το θέλουν δεν σημαίνει πως πρέπει. Το κόστος προκύπτει μετά από ανάλυση αναγκών και τις απαιτήσεις του έργου. Δεν το αποφασίζει δηλαδή ο developer ή ο επιχειρηματίας. Αυτός που ξέρει να φτιάχνει eshops, προσέχει πως θα το στήσει για να έχει τη λιγότερη δυνατή κατανάλωση σε πόρους από το hosting (αν ξέρει πως). Χαμηλό κόστος στη φιλοξενία ιστοσελίδας σημαίνει σχεδόν πάντα αργή ιστοσελίδα και αυτό έχει επιπτώσεις στους χρήστες και στη Google. Το χαμηλής ποιότητας hosting επηρεάζει μέχρι και τους χρόνους σας στη διαχείριση του eshop.

Ποιός συντηρεί τεχνικά ένα eshop;

Είτε αυτός που το έφτιαξε, είτε όποιος αναλάβει μετά από αυτόν. Η συντήρηση ενός eshop είναι κρίσιμη. Ένα eshop αποτελείται από πολλά υποσυστήματα και όλα αυτά κάθε μήνα εκδίδουν ενημερώσεις οι οποίες, αφού γίνει προσεκτικός έλεγχος συμβατότητας, πρέπει να γίνονται προσεκτικά.

Μπορώ να συνδέσω το eshop μου με άλλα συστήματα; (π.χ. ERP, CRM, κλπ)

Ναι αν στηθεί σωστά. Ένα eshop που έχει σχεδιαστεί και στηθεί σωστά, είναι επεκτάσιμο (scalable). Δεν στήνεται εκ νέου όταν χρειάζεται να μεγαλώσει. Επίσης μπορούν να αυτοματοποιηθούν πολλές λειτουργίες και διαδικασίες. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει πάρα πολύ, και επιτρέπει λειτουργίες που πριν γινόντουσαν “χειροκίνητα” (ακόμη και online), να μπορούν να γίνουν με αυτοματισμούς. Όλο αυτό, όχι μόνο στο marketing αλλά και στο Operations μέρος της επιχείρησης, ειδικά αν η επιχείρηση έχει και φυσικά καταστήματα. Τεχνικά, πλέον, γίνονται όλα.

Χρειάζεται έναρξη επιχείρησης στην εφορία για να έχω ένα eshop;

Ναι, χρειάζεται αφού θα εισπράτετε χρήματα και θα διακινείτε αγαθά οιασδήποτε μορφής. Ανάλογα το τι θα εμπορεύεστε ενδεχομένως να χρειάζονται και κάποιες επιπλέον ειδικές άδειες.

Χρειάζομαι κάτι σχετικά με το GDPR για το ηλεκτρονικό κατάστημα;

Ναι χρειάζεστε μια σειρά από λειτουργίες, αλλά και νομικά κείμενα. Κανονικά, το GDPR δεν περιορίζεται στο ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά επεκτείνεται και στη φύλαξη/διαχείριση των δεδομένων και εκτός του ηλεκτρονικού καταστήματος. Ένας ειδικός στο GDPR θα σας πει πλήρως τι χρειάζεστε και ο αρμόδιος για το ηλεκτρονικό κατάστημα θα σας υλοποιήσει όλα όσα χρειάζονται ανεξαρτήτως.

Ποιά πλατφόρμα να διαλέξω για τη δημιουργία eshop;

Η απάντηση έρχεται μετά από ανάλυση των αναγκών, λαμβάνοντας υπόψιν και το μέλλον. Μην βιαστείτε να πείτε αν θα είναι το WooCommerce, παρόλο που “ταιριάζει” σε πολλές επιχειρήσεις. Ενδέχεται και να μην είναι η σωστή κατεύθυνση. Για παράδειγμα, εμείς σε άλλα έργα έχουμε βάλει το WooCommerce, σε άλλα Prestashop και σε άλλα Magento και άλλα σε Shopify. Και τα 3 έχουν δυνατότητες αλλά και περιορισμούς, όπως και διαφορετικά κόστη όταν θα θέλετε να τα επεκτείνες. Οι γνώστες-σύμβουλοι θα σας κάνουν σωστές ερωτήσεις για να σας δώσουν την καλύτερη λύση.

Ελάχιστες λειτουργίες για την Κατασκευή Ηλεκτρονικού Καταστήματος

Πλέον η τεχνολογία βοηθάει ώστε ένα τέτοιο έργο να μην είναι μια πολυέξοδη λύση όπως στο παρελθόν. Υπάρχουν διαφορετικές λύσεις , ανάλογα το τι θέλει να πουλήσει μια επιχείρηση και πως. Οι λύσεις αυτές εκτείνονται από ένα απλό “καλάθι”, μέχρι “συνδρομητικά” μοντέλα πώλησης υπηρεσιών, αλλά και πλήρη eshops με χιλιάδες προϊόντα.

Ειδικά στα τελευταία υπάρχουν λύσεις που καθιστούν το eshop ένα συνδυασμό “βιτρίνας”  ηλεκτρονικού καταστήματος, με ένα πλήρες εμπορικό διαχειριστικό “πίσω” από το website. Επιπλέον μπορεί να έχει μέχρι και σύνδεση με ERP ή CRM ή ενσωμάτωση τέτοιων συστημάτων μικρής εμβέλειας για μικρές επιχειρήσεις.

Με λίγα λόγια υπάρχουν λύσεις για να “ραφτούν” για κάθε είδους πολύ μικρή (π.χ. ενός ατόμου), μικρή, μεσαία ή και πολύ μεγάλη επιχείρηση.

Η σωστή συνολική λύση επιτρέπει την πλήρη διαχείρισή του από οπουδήποτε και αν βρίσκεται ο διαχειριστής.

Ως eshop ορίζουμε και ένα ξενοδοχειακό website που παίρνει κρατήσεις.

Όλα τεχνολογικά πλέον είναι λυμένα. Εφαρμογές και λύσεις στις οποίες παλιά είχαν πρόσβαση μόνο επιχειρήσεις που μπορούσαν να διαθέσουν πολλά χρήματα, πλέον είναι απόλυτα προσβάσιμα σε όλους.

Τo Abandoned Cart του Eshop σας ως Εργαλείο Marketing

Ένα σενάριο που πολλοί ιδιοκτήτες Eshop αντιμετωπίζουν είναι η “Εγκατάλειψη του Καλαθιού” (Abandoned Cart). Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι επισκέπτες, αφού εντόπισαν το προϊόν που ήθελαν το έβαλαν στο Καλάθι Αγορών, άνοιξαν λογαριασμό (Account) και μετά -για κάποιο λόγο- απλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά. Οι λόγοι; Αρκετοί. Για να εντοπιστούν οι σωστοί απαιτείται η σωστή δημιουργία του eshop και σωστή λογική πλοήγησης του eshop καθώς και σωστά metrics (π.χ. μέσω Google Analytics ή και άλλων εργαλείων).

Με αυτό τον τρόπο κάνουμε βελτιστοποίηση της αγοραστικής εμπειρίας και μειώνουμε δραστικά τις “εγκαταλείψεις”, μετατρέποντάς τις σε πωλήσεις.

Κάποιοι λόγοι που εγκαταλείπουν είναι:

  • Δεν τους άρεσε το σύνολο τιμής ΣΥΝ τα μεταφορικά
  • Τους μπερδεύει η διαδικασία checkout/payment (ολοκλήρωση αγοράς και πληρωμή)
  • Δεν ένιωσαν εμπιστοσύνη/ασφάλεια στο να βάλουν τα προσωπικά τους δεδομένα
  • Έπεσε η σύνδεση Internet ή έκλεισε ο υπολογιστής ή έκλεισε η σελίδα ξαφνικά
  • Κάποιος ήθελε απλά να τσεκάρει το shipping κόστος σας (μικρό ποσοστό)
  • Και άλλοι.

Όλα αυτά σε ένα σωστό eshop καταγράφονται με διάφορους τρόπους. Ένα Καλάθι που έμεινε… μετέωρο, καταγράφεται ως Abandoned Cart (συνηθισμένη ορολογία) και ο διαχειριστής πρέπει να βλέπει στοιχεία σχετικά με αυτά.

Ελάχιστα χαρακτηριστικά για τη Δημιουργία Eshop με WordPress και Woocommerce

Εάν κάποιος μας ρωτούσε θα λέγαμε ότι πρώτα πρέπει μια επιχείρηση να σκεφτεί τι Reports θέλει να παίρνει από τη χρήση του eshop και από εκεί να ξεκινήσει να δει τι πρέπει να φτιάξει. Αυτό απαιτεί (από εκείνον που θα το κατασκευάσει) όχι γνώσεις απλά “design” ή “development” αλλά να καταλαβαίνει τι σημαίνει το “Επιχειρείν”.

Μερικά ουσιαστικά σημεία είναι τα παρακάτω.

Localization

  1. Εύκολη προσθήκη νέων γλωσσών
  2. Υποστήριξη για πολλαπλά νομίσματα (euro, usd, etc)
  3. Παραμετροποιήσιμες μονάδες μέτρησης/πώλησης προϊόντων και σενάρια πώλησης (βάρος, διαστάσεις, χρώμα)
  4. Δυνατότητα για multistore. Δηλαδή 1 διαχειριστικό “πίσω”, πολλά διαφορετικά μαγαζιά “μπροστά”.

Φιλικότητα προς τις μηχανές αναζήτησης

  1. URLs φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης
  2. META descriptions για κάθε προϊόν
  3. Δημιουργία (αυτόματη) στατικού καταλόγου html

Διαφορετικά σενάρια τιμών/πώλησης

  1. Προωθητικές ενέργειες ειδικών τιμών για:
    1. Προϊόντα ή κατηγορίες
    2. Συγκεκριμένους πελάτες ή groups πελατών
  2. Ορισμός διάρκειας έκπτωσης
  3. Εκπτώσεις ποσοστιαίες ή flat amount ανάλογα τον όγκο αγορών
  4. Εκπτώσεις με απόδοση «Δώρων» (free gifts)
  5. Εκπτώσεις σε κόστος αποστολής βάση σεναρίων
  6. Εκπτώσεις επί συγκεκριμένων προϊόντων επί του Καλαθιού
  7. Έκδοση κουπονιών έκπτωσης
  8. Παρουσίαση στη σελίδα προϊόντος των διαφοροποιούμενων τιμών

Δυνατότητες καταλόγων παρουσίασης προϊόντων

  1. Απεριόριστος αριθμός προϊόντων/κατηγοριών
  2. Copy/Duplicate προϊόντων για να μην ξαναπερνάτε ένα 2ο προϊόν από την αρχή όταν αυτό έχει κοινά στοιχεία με ένα άλλο.
  3. Απεριόριστες κατηγορίες/υποκατηγορίες προϊόντων
  4. 1 προϊόν μπορεί να ανατίθεται σε πολλαπλές κατηγορίες
  5. Χαρακτηρισμός και παρουσίαση «Επιλεγμένων Προϊόντων»
  6. Δυνατότητα δημιουργίας σεναρίων πώλησης προϊόντων. Π.χ. ο Χ αγοράζει προϊόντα αξίας τάδε και άρα παίρνει αυτόματα έκπτωση Υ. Ή εκπτώσεις με χρονικό ορίζοντα/περίοδο ή ανάλογα το είδος προϊόντων, και άλλα πολλά.
  7. Δημιουργία εκπτωτικών κουπονιών μέσα από το site.

Ειδικές λεπτομέρειες παρουσίασης προϊόντων

  1. Μεγάλη φωτό και μία ή και περισσότερες φωτό ανά προϊόν με μεγέθυνση
  2. Παρουσίαση «Σχετικών Προϊόντων»

Εργαλεία Marketing & Προώθησης

  1. Gift certificates
  2. Δημιουργία προωθητικών σεναρίων βάσει κίνησης επισκεπτών
  3. Βαθμολόγηση προϊόντων και reviews
  4. Checkout και πληρωμή σε 1 σελίδα χωρίς πολλαπλά και σύνθετα βήματα.
  5. Wishlist (οι επισκέπτες μπορούν να βάζουν σε wishlist προϊόντα που δεν αγοράζουν άμεσα. Μπορούν αυτή τη λίστα να την μοιραστούν με τρίτους και να τους κάνουν δώρο κάτι από αυτή)
  6. Παρουσίαση «Καλύτερων Προϊόντων» που το σύστημα αντιλαμβάνεται από τις πωλήσεις.
  7. Επιλογή «Στείλε το σε ένα φίλο»

Reporting

  1. Στατιστικά αγορών σε πραγματικό χρόνο
  2. Εξαγωγή εγγεγραμμένων σε newsletter
  3. Σε πραγματικό χρόνο alerts προς το διαχειριστή (από το διαχειριστικό εργαλείο), π.χ. ερωτήματα πελατών
  4. Καταγραφή δράσεων επισκεπτών του website
  5. Δημογραφικά και προφίλ πελατών
  6. Αναφορές για παραγγελίες και πωλήσεις
  7. Στατιστικά για affiliates
  8. Στατιστικά ανάγνωσης/ενεργειών που έγιναν στα Newsletters
  9. Σύνδεσημε Google Analytics Enhanced Ecommerce
  10. Αναφορές για «σπασμένες» σελίδες
  11. Αναφορές για το τι ψάχνουν στο website
  12. Αναφορές για τους αποστολείς.
  13. Αναφορές για κατηγορίες προϊόντων, κουπόνια και προϊόντα που έχουν την καλύτερη απόδοση
  14. Αναφορές για μετατροπές σε πωλήσεις ανά κατηγορία προϊόντων
  15. Αναφορές για προϊόνται που μπήκαν σε wish list
  16. Αναφορές για προϊόντα Out of stock
  17. Αναφορές για «Εγκαταλείψεις Καλαθιού». Δηλαδή που έβαλαν πράγματα στο καλάθι αλλά κάπου σταμάτησαν τη διαδικασία
  18. Βασικά εργαλεία πρόβλεψης πωλήσεων με βάση το ιστορικό
  19. Αναφορά για απόθεμα και διαθεσιμότητα

Διαχείριση/Αποθήκη

  1. Πλήρης έλεγχος αποθεμάτων και διαθεσιμότητας ακόμη και back-order
  2. Μηνύματα ενημέρωσης διαχειριστή για «χαμηλό stock» σε προϊόντα.
  3. Δυνατότητα για χονδρική πώληση/τιμές/τιμοκατάλογο
  4. Δυνατότητα για ορισμό ελάχιστης παραγγελίας προκειμένου να πάρει κάποιος κάτι (προϊόν/έκπτωση/άλλο)
  5. Ενεργοποίηση/Απενεργοποίηση προϊόντων
  6. Να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σύστημα διαχείρισης διαφορετικοί διαχειριστές με διαφορετικά δικαιώματα αλλαγών σε προϊόντα, τιμές, παραγγελίες
  7. Το σύστημα να ενσωματώνει δικό του emailing μηχανισμό για αποστολή ενημερωτικών προς πελάτες

Αποστολή και Φόροι

  1. Να υποστηρίζονται FedEx, USPS, DHL, Γενική Ταχυδρομική, ACS.
  2. Να μην υπάρχει περιορισμός στο να σεταριστεί τρόπος αποστολής και προορισμών
  3. Επιλογή για δωρεάν αποστολή
  4. Να υποστηρίζεται παραγγελία με τραπεζική κατάθεση, πιστωτική, paypal και αντικαταβολή.
  5. Ο φόρος να είναι ευέλικτος και μπορεί να οριστεί συνολικά, ανά προϊόν ακόμη και χωρίς φορο για τυχόν προϊόντα που εμπίπτουν σε αυτή την περίπτωση
  6. Μπορεί να οριστεί διαφορετικός ΦΠΑ ανά προϊόν

Πύλες πληρωμής

  1. Επιταγή, εμβόλιμες από το διαχειριστή, τηλεφωνικές και άλλες, Paypal, αντικαταβολή
  2. Σύνδεση με πιστωτικά ιδρύματα Ελλάδας ή εξωτερικού

Πελάτες

  1. Να έχουν πρόσβαση σε δική τους σελίδα για να δουν προηγούμενες (ιστορικό) παραγγελίες
  2. Να μπορείτε να ορίσετε προνόμια για επαναλαμβανόμενους πελάτες και εκείνοι να τα εξαργυρώνουν (έκπτωση, δώρο)
  3. Έχουν μηχανισμό υπενθύμισης κωδικού αν τον ξεχάσουν
  4. Μπορείτε να ορίσετε μηχανισμό έκπτωσης για συνεργάτες/πελάτες’
  5. Να μπορείτε να ορίζετε διαφορετικούς τιμοκαταλόγους ανάλογα το είδος πελάτη, το τζίρο που κάνει και τη σχέση (B2B/B2C) με την επιχείρηση

Ασφάλεια

  1. Πλήρης υποστήριξη HTTPS/SSL
  2. Secure HTTPS/SSL administrative access
  3. Secure HTTPS/SSL checkout, login και προφίλ πελατών
  4. Τα passwords των πελατών κωδικοποιούνται σε μορφή MD5

Και όχι μόνο…

Επίσης πολύ σημαντικό είναι το hosting. Αυτό είναι κάτι που πολλές επιχειρήσεις παραβλέπουν αλλά επηρεάζει πάρα πολύ την αγοραστική εμπειρία. Όπως επίσης και το απλό κατανοητό design και παρουσίαση προϊόντων, που διευκολύνει να δει ο πελάτης το προϊόν σωστά, από laptop/desktop, smartphone, tablet, ακόμη και από TV…

H δημιουργία eshop είναι μια εξειδικευμένη “τέχνη” που εμπλέκει πολλούς παράγοντας (πλέον της ασφάλειας). Παρά το γεγονός ότι σήμερα υφίστανται πλατφόρμες χωρίς license αγοράς (όπου αυτό μειώνει το κόστος απόκτησης), αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ένα “απλό” website. Μερικές επιχειρήσεις δημιουργούν eshops βασισμένα σε λύσεις όπως Joomla (με κάποια extra modules) ή σε Drupal. Αυτό σε βάθος χρόνου (δηλαδή πολύ σύντομα) αποδεικνύεται ολέθριο και πεταμένα χρήματα. Ο λόγος είναι ότι αυτές ειδικά οι 2 πλατφόρμες είναι φτιαγμένες ως συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (μόνο) και όχι για να σηκώσουν ένα σωστό eshop με όλα τα εργαλεία που χρειάζεται. Ειδικά για τα Reports.

Ένα eshop είναι κυριολεκτικά (πρέπει να είναι) ένα πλήρες κατάστημα, μόνο που είναι online.

Η σωστή κατασκευή του μειώνει δραστικά το χρόνο ενασχόλησης με πράγματα που μπορούν να αυτοματοποιηθούν και επιτρέπει στην επιχείρηση (μικρή ή μεγάλη) να επικεντρωθεί στην παρακολούθηση της αγοράς και στη δημιουργία πωλήσεων.

Συμπέρασμα

Όλο αυτό που γράψαμε (όπως προείπαμε) είναι μόνο η επιφάνεια της γνώσης για τη δημιουργία eshop με WordPress και Woocommerce. Η τρύπα του λαγού οδηγεί πολύ βαθιά. Η επιχείρηση που πραγματικά ξέρει να φτιάχνει eshops δεν είναι απλά developers ή designers. Πρέπει να σας πει όλη την αλήθεια και όχι απλά να συμφωνεί με ότι θέλετε.

Απλά μιλώντας, εάν δεν θέλετε να πετάξετε τα χρήματά σας και το χρόνο σας, πρέπει να κάνετε όλη τη βάση σωστά. Το Marketing πρέπει να στέλνει τους υποψήφιους πελάτες σε ένα σωστό ηλεκτρονικό κατάστημα.

Διαβάστε και άλλα πολλά άρθρα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, seo και όχι μόνο στην ενότητα Blog.

Μόλις είστε έτοιμοι, στείλτε μας ένα μήνυμα και στη συζήτηση επάνω θα καταλάβετε.

Περιεχόμενα

Άλλα Άρθρα

Τι είναι το Coaching;

Η μεθοδολογία του coaching είναι αποτελεσματική όταν γίνεται απο...

Τι είναι το τοπικό SEO – Πλήρης οδηγός για το 2023

Ως ιδιοκτήτης μιας μικρής ή μεσαίας επιχείρησης, γνωρίζετε πόσο...

Ποιά είναι η σωστή επιχειρηματική στρατηγική ανάπτυξης;

Είχατε την καλύτερη επιχειρηματική ιδέα και την ξεκινήσατε. Πώς...

Τι είναι το Digital Marketing; Update 2023 – Όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Όσα πρέπει να ξέρεις για το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital...

Φιλοξενία Ιστοσελίδων WordPress

Πώς Λειτουργούν Οι Λύσεις Για Τη Φιλοξενία Ιστοσελίδων; Βρείτε...